3 Tips Voor Meer Impulsaankopen

3 Tips voor meer impulsaankopen

Naar aanleiding van de een verkoop per dag challenge geef ik deze maand elke week een verkooptip. Deze week wil ik het hebben over impulsaankopen of met andere woorden aankopen die klanten doen alhoewel ze die niet op voorhand gepland hadden.

Door zulke – vaak kleine- aankopen te stimuleren, haal je niet enkel je dagelijks verkoopdoel maar ook op het einde van de maand een serieuze omzetverhoging. Vele kleintjes maken immers ook een groot bedrag.

Mijn 3 Tips om impulsaankopen extra te stimuleren:

Laat ze duidelijk zien
Er zijn 2 ideale plaatsen om producten te presenteren:

Bij de kassa
De klant komt hier elke keer te staan bij het afrekenen

 Bij je bestverkopende producten
Ook die weet je klant staan, dus daar kijkt die doelbewust naar.

Plaats er steeds een opvallende boodschap bij:
“Fan van deze shampoo? Probeer dan deze verzorging voor extra glans”
“Accentueer je gezonde huid met een vleugje lipstick”

 

Less is more
Liever een product aan je kassa als impulsaankoop dan de klant keuzestress te bezorgen door er 10 verschillende te plaatsen.

 

Wissel regelmatig
Als je klant een product voor de 5de keer op dezelfde plaats ziet staan dan kijkt die daar “over” (in de supermarkt sla je bewust ook rijen over omdat je weet wat er staat). Je klanten komen gemiddeld om de 4 à 6 weken. Pas je productpresentaties dan ook aan die frequentie aan zodat je klant telkens nieuwe koopprikkels krijgt.

 

Veel succes!
Vicky

Vicky Vermeiren

Hallo,

Ik ben Vicky Vermeiren en ik help beauty- en lifestyleondernemers bij hun marketing, verkoop en algemene bedrijfsvoering.

Ik geef elke week tips op mijn website en organiseer ook regelmatig open workshops.

Maar het beste resultaat verkrijg je natuurlijk via persoonlijke coachingsessies waarbij we echt op jouw maat gaan werken. Op die manier ligt een succesvolle zaak binnen handbereik.

Een mailtje of telefoontje is genoeg om je te verzekeren van een verhelderend gesprek.

Info@vickyvermeiren.be
0498 42 75 97

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *