3 Vragen Die Jouw Home Pagina Moet Beantwoorden

De 3 vragen die jouw home pagina moet beantwoorden

Dit artikel verscheen ook op kappersblog.nl

De homepage van jouw website is meestal het allereerste wat jouw bezoekers te zien krijgen. Daar krijgen ze een allereerste indruk van wie je bent en wat je doet. In mijn ogen de belangrijkste pagina van jouw hele website.

Toch kom ik vaak home-pagina’s tegen waarbij ik eerder vragen krijg dan antwoorden. Niet bepaald een goede eerste indruk. Een homepage moet duidelijkheid scheppen en de bezoeker een aangenaam welkomgevoel geven. Daarom, in dit artikel de 3 belangrijkste vragen die jouw homepage moet beantwoorden.

Vraag 1: Wie ben jij en voor wie werk jij?

Ben jij een kapper voor iedereen? Of ben jij dé specialist uit jouw regio in kleuringen? Geef duidelijk weer wie jij bent, waar je voor staat en wie bij jou terecht kan.

Maak hierbij ook gebruik van foto’s. Niet iedereen heeft zin om grote stukken tekst te lezen. Afbeeldingen kunnen jouw tekst op een goede manier ondersteunen. Denk daarbij aan afbeeldingen van het interieur, jouw team, de producten waarmee je werkt en jouw klanten.

Vraag 2: Waarom moet de klant naar jou komen?

Heb je jouw services met je plaatsnaam al een gegoogled? En? Hoeveel resultaten waren er? Ik hoef je niet vertellen dat er in de kappersbranche heel veel concurrentie is. Dus waarom zou iemand voor jou moeten kiezen en niet voor de concurrent?

Goed vermelden wat jouw specialiteiten zijn en waarom jouw bezoekers klant bij jou moeten worden is iets wat best wat plaats mag innemen op jouw homepage. Maak een opsomming van goede, solide argumenten waarom de bezoeker voor jou moet kiezen.

Vraag 3: Kan de klant je wel vertrouwen?

Als iemand jou niet vertrouwt, wordt die geen klant. Simpel.

De homepage is dé pagina bij uitstek om wat op te scheppen over jezelf en te laten zien dat jij te vertrouwen bent. Als jij niet zo het type bent om dat te doen, dan laat je jouw klanten dat maar voor je doen.

Maak hierbij ook gebruik van foto’s van jouw creaties en geef ook reviews van klanten een prominente plaats. Die combinatie geeft de bezoeker een goed idee van jouw werk.

Zorg ervoor dat je deze 3 vragen beantwoordt en jouw homepage zal niet enkel de aandacht van bezoekers trekken maar hen ook overtuigen om klant bij jou te worden. Het is echt de moeite waard om hier een pareltje van te maken want een eerste indruk is snel gemaakt, ook op het internet.

 

Veel succes,
Vicky

Vicky Vermeiren

Hallo,

Ik ben Vicky Vermeiren en ik help beauty- en lifestyleondernemers bij hun marketing, verkoop en algemene bedrijfsvoering.

Ik geef elke week tips op mijn website en organiseer ook regelmatig open workshops.

Maar het beste resultaat verkrijg je natuurlijk via persoonlijke coachingsessies waarbij we echt op jouw maat gaan werken. Op die manier ligt een succesvolle zaak binnen handbereik.

Een mailtje of telefoontje is genoeg om je te verzekeren van een verhelderend gesprek.

Info@vickyvermeiren.be
0498 42 75 97

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *