5 Redenen Waarom Email Nog Steeds In Jouw Marketingplan Past

5 Redenen waarom email nog steeds in jouw marketingplan past

Email, we krijgen er dagelijks een heleboel van binnen. Sommige mails zijn regelrechte spam wat de reputatie van een email de laatste tijd in het gedrang brengt (denk maar aan de berichten die melden dat je de lotto in Timboektoe hebt gewonnen).

Toch is een emailcampagne nog steeds een interessant communicatiemiddel dat thuishoort in de marketingstrategie van jouw salon. Ik geef je 5 redenen waarom dat zo is:

 

1. Je blijft klanten informeren

Een heleboel mensen volgen hun favoriete merken op de voet en lezen graag nieuwe informatie over die merken. Jouw salon is ook zo een merk.

Deel waardevolle informatie met jouw klanten, bijvoorbeeld cadeautips voor de feestdagen of een mailtje om jouw 10-jarig bestaan aan te kondigen.

 

2. Mails verhogen de verkoop in jouw salon

Een nieuw product? Vertel jouw klanten er wat meer over en laat hen weten waarom jij (als expert) voor dat product kiest. Verder kan je een kortingsbon aan de mail toevoegen. Het is bewezen dat de verkoop na zo een mailcampagne stijgt.

 

3. Bereik mobiele klanten

Emails komen ook toe op de smartphone waardoor je jouw klanten ook via die weg kan bereiken. Let er wel op dat jouw mails goed mobiel leesbaar zijn.

 

4. Een mail sluit mooi aan bij jouw huisstijl

Door gebruik te maken van goede mailprogramma’s (dus niet het standaard programma op jouw computer zoals Outlook) kan je jouw huisstijl goed laten terugkomen in jouw mails. Zo verhoog je nogmaals de herkenbaarheid van jouw salon.

 

5. Emails zijn goedkoop

Er zijn tal van goede emailprogramma’s op de markt die (bijna) gratis zijn. Ik maak gebruik van Mailchimp en ben daar zeer tevreden over. Niet enkel kost het verzenden van emails geen (of niet veel) geld, met goede programma’s krijg je ook nog eens waardevolle statistieken mee zoals het aantal keer dat een mail geopend is en hoeveel keer er op een link is geklikt.

 

Op welke manier gebruik jij emailmarketing in jouw salon?

 

Succes!

Vicky

Vicky Vermeiren

Hallo,

Ik ben Vicky Vermeiren en ik help beauty- en lifestyleondernemers bij hun marketing, verkoop en algemene bedrijfsvoering.

Ik geef elke week tips op mijn website en organiseer ook regelmatig open workshops.

Maar het beste resultaat verkrijg je natuurlijk via persoonlijke coachingsessies waarbij we echt op jouw maat gaan werken. Op die manier ligt een succesvolle zaak binnen handbereik.

Een mailtje of telefoontje is genoeg om je te verzekeren van een verhelderend gesprek.

Info@vickyvermeiren.be
0498 42 75 97

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *