8x Reageren Op  Te Duur

8 x reageren op “te duur”

Wat moet je zeggen als de klant je product of dienst te duur vindt? Achter “te duur” kunnen veel redenen schuil gaan. Misschien heeft de klant niet genoeg budget voorhanden of hij wil nog meer informatie verkrijgen. Hij heeft in ieder geval niet aangegeven dat hij het product niet wil kopen.

Het is dus aan jou om te achterhalen wat de klant bedoeld met “te duur” door goede vragen te stellen. Wanneer je achter de echte reden van “te duur” komt, is het voor jou gemakkelijker om dit bezwaar te weerleggen.

Hieronder heb ik 8 vragen voor jou samengesteld die je kan gebruiken wanneer de klant bezwaar maakt met “te duur”

 

 In verhouding tot wat is ons product te duur?

 Hiermee kan je onderzoeken met wat of wie de klant jouw prijs vergelijkt.

 

 U hebt gelijk dat de prijs aan de hoge kant is, zal ik je uitleggen waarom?

 Nu krijg je de kans om de voordelen en extra’s in de kijker te zetten.

 

 Stel dat het binnen uw budget past, koopt u dan?

 Met deze vraag kan je andere bezwaren uitsluiten.

 

 Wat weerhoudt u nog meer?

 Hiermee focus je je eerst op eventuele andere bezwaren.

 

 Zullen we het aanbod van de concurrent samen bekijken?

 Wanneer de klant zegt dat de concurrent goedkoper is, kan je samen zijn aanbod bekijken en vergelijken.

 

 Wat vindt u naast de prijs belangrijk?

 Hiermee brengt de klant zelf eventuele voordelen aan het licht.

Bv: Klant: Een goede service is belangrijk.

Verkoper: Bij ons kan u rekenen op een 24/24 onderhoudsdienst!

 

 Is dat het enige waar we het nog over moeten hebben?

 Hiermee geef je aan dat na het weerleggen van een prijsbezwaar eventueel het contract getekend kan worden.

 

 Waarom vindt u het te duur?

 Een iets algemenere vraag om meer informatie.

 

Tot slot, de klant vindt je product misschien te duur maar dat wil niet zeggen dat je er direct een korting tegenaan moet gooien! Geef geen korting wanneer de klant er niet om vraagt.

 

Veel succes!

Vicky Vermeiren

Vicky Vermeiren

Hallo,

Ik ben Vicky Vermeiren en ik help beauty- en lifestyleondernemers bij hun marketing, verkoop en algemene bedrijfsvoering.

Ik geef elke week tips op mijn website en organiseer ook regelmatig open workshops.

Maar het beste resultaat verkrijg je natuurlijk via persoonlijke coachingsessies waarbij we echt op jouw maat gaan werken. Op die manier ligt een succesvolle zaak binnen handbereik.

Een mailtje of telefoontje is genoeg om je te verzekeren van een verhelderend gesprek.

Info@vickyvermeiren.be
0498 42 75 97

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *