fbpx

Maak jij een van deze 3 fouten op Instagram?

Hoewel het krijgen van volgers op Instagram geen exacte wetenschap is, zijn er wel een aantal dingen die je kan toepassen om je Instagram-profiel aantrekkelijker te maken. Het is uiteindelijk op basis van dat profiel dat bezoekers kiezen of ze je volgen of niet.

Doe daarom even een kleine Instagram-audit en los deze fouten al op!

1: Je account staat op Privé.

Dagelijks krijg ik volgers bij, als ik dan kijk of het profiel leuk is om terug te volgen krijg ik vaak het bericht dat het account privé is. Een buitenstaander, die niet is goedgekeurd ziet dus een witte pagina. Ik moet je niet vertellen dat je dan snel wegklikt. Tenzij je iets post wat de buitenwereld niet mag zien, heeft het totaal geen nut om je Instagramaccount op privé te zetten.

Hoe je account openbaar maken?

Ga naar je profiel (het mannetje rechts onderaan de app.) Klik op het tandwieltje bovenaan en daar kan je het privé-account uitschakelen.

Edit 2017: Ps: Kies het liefst voor een bedrijfsaccount, dan komen ook al je contactgegevens mee op je profiel te staan, je kan adverteren en statistieken nakijken.

 

2: Je biografie lijkt nergens op

Je hebt exact 150 karakters om iedereen, die je profiel bezoekt te vertellen wie je bent en wat je doet. Het is ook de enige plek op Instagram waar je een klikbare link naar je website kan plaatsen. En toch zie ik daar vaak bio’s staan zoals “Salonowner en working mom”. Jammer, jammer, jammer…

 

3: Geen of de verkeerde hashtags gebruiken

Om de een of de andere reden zijn veel ondernemers een beetje “bang” van hashtags. Vooral omdat ze niet goed weten wat het is en hoe je ze het best gebruikt.

Ik merk dus dat er vaak geen of veel verkeerde hashtags onder een Instagramfoto staan.

Bekijk nog even deze video waarin ik je meer vertel over hashtags en durf ze gebruiken!

 

Veel succes!
Vicky

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.