Niet Te Onderschatten  Reviews

Niet te onderschatten: Reviews

Reviews of commentaren van klanten over jouw salon zijn een zwaar onderschat marketingmiddel. Reviews maken of kraken vaak de reputatie van jouw zaak en dat wil ik even staven met de volgende cijfers:

 

68% Van de consumenten zeggen dat positieve reviews hen meer vertrouwen geeft in een zaak.

92% Van de consumenten leest online reviews (vs. 88% in 2014)

40% Van de consumenten vormt een mening over een bedrijf na het lezen van 1-3 reviews. (vs. 29% in 2014)

Bron 

 

Deze cijfers spreken voor zich. Online reviews zijn er de laatste tijd steeds belangrijker op geworden.

Iedereen weet dat mond-aan-mond reclame de meest effectieve reclame is. Online reviews hebben dat zelfde effect maar dan 24 op 7.

 

Ik weet het, je wil nu héél erg graag meer reviews niet?

Hoe krijg je meer reviews:

Eerst en vooral: Lever fantastische service! Enkel dat zal er voor zorgen dat jouw klanten enthousiast zijn om een review online te plaatsen.

Vraag aan klanten die vaak over de vloer komen of ze jou een handje willen helpen met jouw reviews. Een nee heb je, een ja kan je krijgen.

Beloon klanten achteraf voor hun review. Zij hebben de moeite genomen om jou in de spotlights te plaatsen, dan mag jij dat ook bij hen doen. Geef hen bijvoorbeeld een klein bedankje of een extra service.

Toon jouw reviews aan iedereen! Print ze uit en plaats ze op de toonbank, geef ze een mooi plekje op jouw website en stuur ze mee in jouw mailing. Dit gaat ook andere klanten inspireren om iets over jou te schrijven.

Als klanten jou een mailtje sturen om je te bedanken, vraag hen dan ook of ze het zien zitten om dit ergens online te schrijven. Je kan ook vragen of jij het in hun naam op jouw website mag plaatsen.

 

Wat je niet moet doen: Klanten iets geven in ruil voor een review. Bijvoorbeeld: Plaats een review op Facebook en krijg een gratis shampoo.

Doe dit niet, het komt smekend over en de reviews zullen niet zo oprecht zijn.

 

Tot slot:

Zorg dat je aanwezig bent op online platformen zoals Yelp, Treatwell, Google reviews en dat jouw profiel daar mooi en up-to-date is.

Gebruik Google Alerts zodat je een verwittiging krijgt als iemand iets over jou zegt op internet.

Het is helemaal niet leuk als er iemand zijn/haar negatieve ervaringen over jouw zaak neerschrijft maar probeer hier telkens rustig en gepast op te reageren en niet te gaan ontkennen!

 

Veel succes!

Vicky

Vicky Vermeiren

Hallo,

Ik ben Vicky Vermeiren en ik help beauty- en lifestyleondernemers bij hun marketing, verkoop en algemene bedrijfsvoering.

Ik geef elke week tips op mijn website en organiseer ook regelmatig open workshops.

Maar het beste resultaat verkrijg je natuurlijk via persoonlijke coachingsessies waarbij we echt op jouw maat gaan werken. Op die manier ligt een succesvolle zaak binnen handbereik.

Een mailtje of telefoontje is genoeg om je te verzekeren van een verhelderend gesprek.

Info@vickyvermeiren.be
0498 42 75 97

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *