Met zijn wereldwijd 700 miljoen maandelijks actieve gebruikers is Instagram naast Facebook hét social media kanaal. Meer en meer beauty- en lifestyle ondernemers hebben dan ook een bedrijfsaccount op Instagram aangemaakt. Maar dan… Hoe kan je er voor zorgen dat je meer uit Instagram haalt dan alleen een reeks mooie foto’s (klanten bijvoorbeeld)? Ik geef je 4 tips.
Kwaliteit boven Kwantiteit
Het is niet de bedoeling om zoveel als mogelijk te delen op je Instagram account. De kans is dan groot dat de kwaliteit en het doel van je foto’s naar de achtergrond schuift. Liever slechts 2 à 3 posts per week waar je goed over hebt nagedacht. Hoe relevanter je foto’s en video’s zijn voor je doelpubliek, hoe meer respons je krijgt. Zorg daarbij ook voor variatie. Ik kom vaak Instagram accounts tegen waarbij de tijdlijn enkel bestaat uit nagels of kapsels… Niet héél aantrekkelijk om op de “Volgen”-knop te klikken.
Denk aan je branding
Aan elke foto die je plaatst moet je direct kunnen zien dat die van jouw zaak komt. Bijvoorbeeld door een logo, bepaalde kleuren of layouts. Er zijn heel veel apps die je daarbij een handje helpen. Op die manier herkennen je volgers je foto’s veel sneller en versterk je telkens opnieuw de identiteit van je salon. Ook je profiel ziet er dan mooier uit en gelijkmatiger uit.
Post op de juiste momenten
In deze video vertel ik hoe je de statistieken van Instagram kan lezen en interpreteren. Super interessant want zo kan je er voor zorgen dat je je berichten op de juiste moment posts zodat je meer mensen bereikt.
Wees positief
Instagram is geen dagboek waar je alles in kan ventileren maar wel een vrolijk en positief kanaal. Zeker met Instagram stories kan je heel regelmatig dingen uit het dagelijkse leven plaatsten. Let er op dat je altijd een fijne en positieve boodschap brengt.
Veel succes,
Vicky