
De 3 breintrucjes die jouw marketing onweerstaanbaar maken
Je hoeft geen marketingexpert te zijn om te begrijpen dat sommige teksten gewoon werken en andere niet.Maar waarom klikken mensen op het ene bericht, en scrollen

“Je moet je prijzen verhogen!” (Of toch niet?)
Het is een zin die bijna elke ondernemer ooit te horen krijgt. Van een coach, een collega, familielid … Maar dat is niet altijd het
Peppol komt eraan: zo ontvang (en verstuur) je binnenkort je facturen
Vanaf 1 januari 2026 verandert er iets in België: facturen tussen bedrijven moeten digitaal verstuurd worden via Peppol. En ja, dat geldt dus ook voor

Kosten maken, wat is slim?
Het najaar komt eraan, en bij veel ondernemers hoor je dan dezelfde zin: “Mijn boekhouder zegt dat ik kosten moet maken.” Misschien herken je het

Zo gebruik je de Businessplanner 2026
Ben jij klaar om 2026 georganiseerd en met focus te starten? In deze video toon ik je stap voor stap hoe je de Businessplanner 2026

Slim verkopen: 5 inzichten uit de wetenschap
Iedereen weet dat producten verkopen in je salon je omzet kan doen groeien. Ik vind het zelf altijd leuk om te zoeken naar verkoopmethoden waar

Waarom je nú al aan je najaarsacties moet denken
1 September. Bye bye zomervakantie. En met die frisse lucht ’s ochtends, kortere dagen.. beginnen klanten stilaan weer te denken aan selfcare, cadeautjes en zelfs

Verwacht jij te veel van één post of actie?
Vorige week had ik een gesprek met een ondernemer die teleurgesteld was in een Instagramactie. “We hadden een mooie promo gedeeld, maar er kwam amper

3 Foutieve redenen waarom je denkt dat je niet goed bent met geld/je cijfers
Ik hoor het al eens: “Ja maar ik ben niet goed in cijfers” en wanneer we tijdens het coachinggesprek dan even verder praten over cijfers
Cadeautje! Jouw contentkalender voor Juli
De zomer is in volle gang, en eerlijk? Veel ondernemers in de beauty- en kapperswereld voelen dat hun inspiratie even op vakantie is 😅 Daarom

Hoeveel loon geef jij jezelf?
Tijdens elke workshop over financiën, tijdens elke coaching en ook in mijn boeken zeg ik dat je jezelf als ondernemer een loon moet uitkeren. Het

3 Social Media tips die je (bijna) niemand ziet toepassen
Iedereen weet intussen wel dat je regelmatig moet posten, reels goed scoren en dat je niet van die typische productfoto’s moet posten. Maar wil je

Hoe geur productverkoop beïnvloedt
In je salon gaat het niet alleen om de behandelingen die je aanbiedt, maar ook om hoe klanten zich voelen wanneer ze bij jou zijn.

Volle agenda en toch groeien?
Je agenda zit vol. Klanten weten je goed te vinden, je stoel is zelden leeg. En toch voel je: ik wil méér. Niet per se

Wat als je financiële problemen hebt?
Het is misschien niet het leukste onderwerp om over te praten, maar het is wél belangrijk: geldstress. Als ondernemer komt er veel op je af.

9 Ideeën om te groeien, vertrouwen te winnen en verkopen op social media
Wanneer je social media inzet voor jouw salon, dan is het de bedoeling dat je de balans zoekt tussen posts die je kanaal helpen groeien

6 Marketingideeën voor als het eens ‘iets anders’ mag zijn
Je social media staat vol met berichten, je klanten zijn tevreden, maar je wilt graag meer nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten sneller laten terugkomen

4 Financiële voornemens voor 2025
Een nieuw jaar betekent een frisse start, en dat geldt zeker ook voor je financiën. En omdat we dan toch altijd goede voornemens maken, wil