fbpx

De Upsell en Cross-sell challenge. Doe jij mee?

Meer omzet behalen kan grofweg op 2 manieren:
* Ofwel trek je meer nieuwe klanten aan tot je agenda nokvol staat.
* Of je haalt meer uit je bestaande klanten.

En dat laatste is wat ik samen met jou in de Upsell en cross-sell challenge wil bereiken.

Ik daag je uit om je in de maand maart te focussen om meer uit je bestaande klanten te halen doormiddel van Upsell of Cross-sell.

Wat is Upsell- en Cross-selling? 
Bij een Upsell ga je meer halen uit de dienst die je klant geboekt heeft. Zo kan je bijvoorbeeld een duurdere versie van die dienst voorstellen aan de klant.
Een brushing wanneer de klant ‘los drogen’ had geboekt of een uitgebreidere kleurtechniek wanneer de klant voor een basiskleuring komt (als je agenda dat toe laat uiteraard!).
Als schoonheidsspecialiste kan je een duurdere gelaatsverzorging adviseren bijvoorbeeld.

Bij Cross-selling ga je extra’s adviseren aan je klant. Denk aan een extra masker en hoofdmassage, een extra decolletémasker en uiteraard behoren producten ook tot extra’s.

Challenge
Focus je in de maand maart op deze twee extra omzetmogelijkheden.
Kijk op voorhand even wie er vandaag op jouw agenda staat en bekijk welke extra’s je zou kunnen voorstellen.

Hou je Uppsells en cross-sells bij in deze handige template. Je zal verstelt staan hoeveel extra omzet deze focus je op het einde van de maand zal brengen.

Download hier de template om jouw voortgang bij te houden. 

Volg me op social media voor meer tips voor deze challenge.

En neem zeker ook deel aan het webinar ‘Meer omzet uit bestaande klanten‘ op dinsdag 5 maart. Kan je er niet live bij zijn? Schrijf je dan alsnog in om de opname van dit webinar te ontvangen.

 

Veel succes,
Vicky

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.