Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, dat heb je waarschijnlijk al heel vaak gehoord. En terecht!
Het is niet zo dat een beeld meer praat dan je schoonmoeder maar het triggert een bepaald deel in jouw brein waardoor je je meer met dat beeld geconnecteerd voelt. Woorden roepen die connectie veel minder intens op.
Omdat beelden zo belangrijk zijn kan je bijna niet anders dan ze gebruiken in jouw marketingstrategie.
Het concept van visuele marketing is eigenlijk heel simpel. Zoek een mooie afbeelding (of video) en gebruik die op sociale media, jouw website en bij jouw offline marketing.
Maar dat is slechts het eerste deel van de strategie, niet elke afbeelding is goed genoeg.
Hoe kies je de juiste afbeelding?
Een van de redenen waarom mensen reageren op afbeeldingen is omdat die raakt op een zeker persoonlijk of emotioneel niveau (Dat is waarom “persoonlijke foto’s” het altijd goed doen). Daarom is het belangrijk dat jij je doelgroep goed kent alvorens je start met “entertainen” op sociale media.
Hou hier ook rekening met jouw kleurenpalet. Als jouw zaak rust uitstraalt, deel dan geen fluo-kleurige afbeeldingen. Dat klopt niet in jouw branding én je schrikt er zelfs potentiële klanten mee af.
Hou er dus rekening mee bij elke afbeelding (of video) die je deelt, dat die moet weergeven wat jij wil uitstralen naar jouw doelgroep.
Je kan natuurlijk heel veel afbeeldingen op internet terugvinden maar nog krachtiger is het om je eigen content te maken. Dit kan je makkelijk met bijvoorbeeld Canva, ik leg je in deze video uit hoe dat werkt.
Veel succes,
Vicky