Als het gaat over het plaatsen van prijzen op een website dan hoor ik vaak: “Ja maar wat als de concurrentie die prijzen dan ziet?” of “De klant klikt toch niet verder als hij/zij de prijzen te hoog vindt?”
Het doel van je website is om je producten en services te verkopen toch? En hoe voel jij je als je op een website van iemand komt waarvan je iets wil en er staan geen prijzen bij?
Meestal denk je dan: “Het is te duur” en je surft naar de concurrentie waar de prijzen wel vermeld staan.
Dus, vraag 1: Plaats ik prijzen op mijn website? JA!
Dat brengt ons bij vraag 2: Hoe haal ik het maximale uit mijn prijzen-pagina?
De pagina met de prijslijst is meestal niet de mooiste pagina van een website, maar je kan met een aantal strategieën er wel voor zorgen dat die mooier is én beter verkoopt voor jou.
1: Focus op wat de klant krijgt, pas daarna wat de klant geeft:
Vertel exact wat de klant krijgt bij je services. Op die manier verhoog je de waarde ervan. Je kan dit doen met een simpel lijstje of met een leuk en origineel tekstje. Illustreer ook met foto’s
2: Laat het euro-teken weg
Ik vertel je in dit artikel waarom
3: Vergeet de call to action niet
Als je klant een afspraak wil voor een van je services is het doodjammer als die moet zoeken naar contactgegevens. Plaats minstens boven- en onderaan je pagina een extra contactknop.
Succes,
Vicky