Er zijn een aantal ongeschreven regeltjes in de wereld van sociale media. Regelmatig afwijken van die regeltjes wil ook zeggen dat je volgers, likes en geloofwaardigheid verliest.
Er zijn dus heel veel dingen die je zeker moet doen op sociale media om jouw doelgroep te bereiken maar er zijn ook een aantal zaken die je beter achterwege laat:
- Continu jezelf promoten
Sociale media dient niet om de hele tijd te roepen “kijk naar mij, kijk naar mij!”. Het doel van sociale media is – hoe kan het ook anders – sociaal zijn. Je doelgroep zit niet te wachten op een monoloog waarin je enkel je zaak promoot. Probeer je fans zoveel mogelijk te betrekken en vermijd teveel reclame.
- Veel tegelijk posten… en dan weer stil blijven
Ken je dat, je scrolt door je tijdlijn en plots zie je veel posts van diezelfde persoon of pagina. Eerlijk gezegd haak ik dan heel snel af, het is veel te veel van het goede. Ook lang stil blijven is een no-go, je verliest namelijk heel snel je bereik. Probeer je posts zo veel mogelijk uit te spreiden.
- Verkeerd of teveel hashtags gebruiken
In deze video leg ik uit wat een hashtag juist is en hoe je die goed kan inzetten voor je salon.
- Je huisstijl achterwege laten
Sociale media zijn ideaal om voor extra naamsbekendheid te zorgen. Maar als je dan zomaar foto’s neemt die niet bij je huisstijl passen, weet je doelgroep niet dat jij het bent. Een serieuze kans gemist dus. Liever minder posts maar wel volledig in jouw stijl dan heel veel posts waaruit niet af te leiden is dat ze van jou komen.
Veel succes,
Vicky