Oké, ik geef toe, een nieuwsbrief of e-mailcampagne klinkt niet zo sexy als social media. Maar het werkt wel nog steeds om on top of mind te blijven bij je (potentiële) klanten. Het is natuurlijk wel een uitdaging om op te vallen tussen de tig andere mails die je klanten dagelijks krijgen.
Daarom in dit artikel 4 tips om je nieuwsbrief beter te laten scoren.
Let op je onderwerpregel
Je onderwerpregel is de allereerste indruk die je lezer van je mail krijgt. Die moet dus goed aanslaan. Let er op dat die niet te lang is (maximum 50 tekens) en probeer té promotionele teksten als: “Vandaag 50% korting!!!” te vermijden.
Vertel iets nuttigs
Een mailing met enkel en alleen reclame is vaak niet zo succesvol. Na een tijdje verplaatsen je lezers die standaard naar de prullenbak. Geef je lezers dus iets nuttigs mee. Denk daarbij aan leuke tips en trics, aankondigingen etc. Pas daarna is er ruimte voor het maken van wat reclame.
Wees duidelijk over wie de mail verzend
Meer dan 40% van de ontvangers beslissen om de mail te openen als de naam van de verzender hen bekend voorkomt. Het liefst gebruik je je persoonlijke naam én de naam van je salon. Bijvoorbeeld: An – Salon X
Meten meten meten
Stuur je mail niet gewoon via je normale mailprogramma zoals outlook maar gebruik mailprogramma’s die in bulk kunnen verzenden en daar ook alle gegevens van bijhouden zoals Mailchimp. Op die manier kan je perfect bekijken wie je mail opent, heeft geklikt etc.. Daar kan je uit afleiden wat werkt en niet werkt op vlak van timing, ontwerp, onderwerpregel enzoverder.
Succes,
Vicky