fbpx

Een mailing verzenden? Dit zijn goede openings- en klikpercentages

E-mailmarketing is nog steeds een goede manier om je klanten te bereiken. Met de meest courante programma’s waarmee je in bulk mails kan verzenden kan je achteraf ook het aantal opens en kliks bekijken. Maar wanneer je een mailing verzonden hebt kan je wel al eens ontmoedigd raken van die openingpercentages.

Ik hoor al eens: “Maar 30% van mijn emaillijst opent mijn mails!”.
Dat getal kan inderdaad laag klinken. Maar in de wereld van mailings is dit eigenlijk helemaal niet slecht!

Bij Mailchimp kan je jouw gemiddelde cijfer vergelijken met anderen in jouw sector.
Ik zocht het even voor je op voor de Beauty- en lifestyle sector en daar kwamen de volgende cijfers uit:

Aantal opens: 18,48%
Aantal kliks: 1,96%

Maar ook de grootte van het bedrijf doet er toe, voor bedrijven tussen de 1 en de 10 werknemers:

Aantal opens: 21,53%
Aantal kliks: 2,84%

Zijn je openingpercentages dus boven de 20% en met je kliks boven de 2% dan scoor je eigenlijk beter dan je collega’s.

Maar, het is natuurlijk de bedoeling dat je zo veel mogelijk mensen bereikt met je mails en dat je openingspercentages een pak hoger liggen dan bovenstaande cijfers! En daar kan je zelf wel wat aan doen, een aantal tips:

1. Zorg voor een goede onderwerp-regel. Onderwerpen zoals “Nieuwsbrief April” worden over het algemeen minder geopend dan “3 Tips om te stralen tijdens de lente!”.

 

2. En dat brengt me bij de volgende tip: Geef je ontvangers iets van waarde mee. Een nieuwsbrief met enkel reclame zal veel meer uitschrijvers opleveren. Vertel iets leuks in je mail, geef tips aan je klanten. Keer op keer zullen ze dan uitkijken om wat van je te lezen. Natuurlijk is er onder je tips nog plaats voor wat promotie.

 

3. Zorg voor een Call To Action. Vergeet niet om je mail van voldoende links te voorzien zodat je lezer kan doorklikken. Denk aan: “Maak je afspraak online”, “Volg ons op Facebook”…

Kortom, wanneer je je mails boeiend genoeg maakt, zijn ze een fantastisch marketingmiddel!

Veel succes,
Vicky

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.