Misschien ben je wel van plan om binnenkort te verhuizen. Omdat je huidige locatie te klein geworden is, omdat je van een huurpand naar kopen gaat… Wat de reden ook mag zijn, je zaak verhuizen is steeds een ingrijpende beslissing. Daarom geef ik je in dit artikel een aantal zaken waar je op kan letten.
Bij de keuze van een nieuwe locatie:
Wanneer je nog op zoek moet naar een nieuwe locatie vind ik dat het verstandig is om goed te letten op de bereikbaarheid. Hoe zichtbaar is je zaak van de straatkant (kan je er een banner of plakaat plaatsen?) en waar kunnen jouw klanten zich parkeren?
Rekening houden met concurrentie?
Een analyse maken van de salons in de buurt is altijd een goed idee. Let daarbij voornamelijk op de doelgroep. Er kunnen perfect verschillende salons in elkaars buurt zijn op voorwaarde dat elk een andere doelgroep heeft of uniek is op zijn of haar manier.
Opboksen tegen een gevestigde waarde die dezelfde doelgroep en behandelingen doet als jij is eerder moeilijk.
Wanneer je klaar bent om te verhuizen:
Verwittig je klanten lang genoeg op voorhand.
Het gewoon vertellen is niet voldoende, vermeld het in je afspraakbevestigingsmail (Opgelet, we ontvangen je graag op onze nieuwe locatie…), op je social media, je nieuwsbrief, een flyer… Kortom haal alle middelen uit de kast.
Plan je marketing
Een verhuizing is het ideale moment om over the top te gaan met je marketing. Bedenk een aantal creatieve acties om je nieuwe buurt te laten weten dat je er bent.
Veel succes,
Vicky