Het valt me op dat ik bij bijna elke coaching of workshop vragen krijg over onze Business in Barcelona trip. Een week waarin we met 7 ondernemers focussen op de groei van hun zaak. Veel van die vragen komen telkens terug. Daarom leek het me een goed idee om er eens een blogartikel aan te wijden.
Wat doen jullie daar eigenlijk?
De week is een mix tussen workshops, hard werken en persoonlijk advies. Dit doen we in een groot appartement. Zo kan je bijvoorbeeld je cijfers bekijken op een zonnig terras. Dat maakt zo’n taakje net iets comfortabeler 😉
Dag 1:
We starten op maandag. Ik kom je voor de middag halen op de luchthaven in Barcelona en vertrekken richting het grote appartement op Rambla de Catalunya. Na een lunch schieten we direct in actie. We bekijken wat je doelstellingen zijn op korte en lange termijn en gaan diep in op “waarom klanten bij jou moeten komen”. Van hieruit is het dan leuk om de klantenbeleving tot in de details uit te denken. Na een avondmaal in een mooie setting kruip je moe maar voldaan je bedje in 😉
Dag 2: Geld!
Je doelen van gisteren zetten we vandaag om in een financieel plan. Best een heavy taakje gezien je met heel veel dingen rekening moet houden. We denken net alleen aan je kostprijsberekening, maar ook aan je cashflowplanning en je krijgt fiscale tips op basis van je cijfers en noden. Op die manier heb je ook thuis de tools bij de hand om je financiën onder controle te houden. ’S Avonds voorzien we een ontspannende activiteit om je zinnen wat te verzetten.
Dag 3: Marketing
Op basis van je doelen en je financieel plan stel je een marketingplan op. Hier is het net leuk dat je ook als groep dingen kan uitdenken voor elkaar. Je hebt ook de tijd om echt praktisch acties uit te werken. Wij kijken op voorhand je website, social media en nieuwsbrief na. In de late namiddag trekken we de stad in en eten we op een inspirerende plek.
Dag 4: Verkoop
Op de 4de dag geef ik je nog een schop onder de kont om meer producten te verkopen. We bekijken onder andere hoe je goed kan reageren op bepaalde bezwaren. In de namiddag ben je vrij. De meeste ondernemers kiezen er echter toch voor om nog even verder te blijven werken in het appartement.
Kleine voetnoot: Ik (Vicky) ben er ALTIJD, zo is het de afgelopen edities vaak gebeurd dat ik tot in de late uurtjes meedenk met de ondernemers. Dat maakt het toch allemaal een pak persoonlijker en intenser dan de workshops in België en Nederland.
Op vrijdag vertrek je tenslotte ’s middags naar huis. Je hebt dan ’s ochtends nog even tijd om de stad in te trekken.
Tip: Plan dat weekend niet te veel in je agenda. Je zal wat willen bekomen van de intense week en waarschijnlijk nog willen verder werken. Voor feedback kan je dan terecht in het Whatsappgroepje 😉
Waarom Barcelona?
Waarom niet? 🙂
Deze “cursus” organiseren we bewust niet in België of Nederland met als reden dat we je eens uit je eigen vertrouwde omgeving willen halen. Even helemaal afgezonderd aan je zaak werken is heel verfrissend.
De keuze voor de stad Barcelona was snel gemaakt: dichtbij, alles binnen loopafstand en toch een instant vakantiegevoel (want hé, je financieel plan schrijven in het zonnetje maakt zo een stressvol iets nét dat tikkeltje leuker 😉 ).
Wat kost het en hoe gaat dat dan praktisch in z’n werk?
De cursusweek “Business in Barcelona” kost als earlybird €2550 excl. Btw. (na 31 januari is het €2750) Dit factureren we standaard in 5 termijnen zodat je het over een langere periode kan spreiden.
Wat zit er in die prijs: Zowat alles behalve de vliegtickets (indicatie: €200 retour). Dus je verblijf, eten en drinken, activiteiten en natuurlijk de cursussen en coachingmomenten. Ook voor opvolging achteraf kan je nog steeds telefonisch of per mail bij Vicky terecht.
Zin gekregen om ook een week te focussen op de groei van je zaak?
De volgende editie van Business in Barcelona gaat door van 24 tot en met 28 april 2023.
Klik hier voor meer info over Business in Barcelona.
Succes,
Vicky