De laatste maand van het jaar breekt (bijna) aan. Traditioneel de drukste maand én de maand waarin wordt nagedacht over prijsverhogingen. Bij het verhogen van jouw prijzen hoort natuurlijk ook een nieuwe prijslijst. En over dat lijstje wil ik het in dit artikel even hebben.
Meestal is een prijslijst nogal een saai geval. Een oplijsting van jouw diensten met daarachter de prijs. Liefst niet te groot en niet meer dan 1 A4-tje (aaahja want we gaan de klanten toch niet afschrikken zeker?).
Maar wist je dat jouw prijslijst (mits goed gemaakt en vormgegeven) een échte verkoopstool is? Ik geef jou in dit artikel enkele tips om jouw prijslijst om te vormen van pfff naar jihaaaa!
– Hou rekening met jouw huisstijl
Zorg er voor dat jouw lijst gemaakt is in jouw huisstijl en past bij al jouw ander marketingmateriaal. Zo weet de klant zeker dat het jouw prijslijst is.
– Maak hem leesbaar
Vaak wil je zoveel veel neerschrijven op een zo klein mogelijke plaats dat het niet meer overzichtelijk is voor de klant. Behoud voldoende witruimte zodat het “rustiger” oogt en makkelijker te lezen is.
– Licht jouw top producten/diensten uit
Er zijn altijd wel een aantal producten of diensten die het verdienen om extra in de kijker te staan. Leg die een beetje meer uit en laat die er ook visueel uitspringen.
Tot slot nog enkele voorbeelden ter inspiratie:
Klik op de foto voor een groter exemplaar.
Ik ben benieuwd naar jouw nieuwe prijslijst!
Veel succes,
Vicky