fbpx

Maak van afspraak-reminders een échte marketingtool

Meer en meer salons sturen een sms’je om de klant aan zijn/haar afspraak te herinneren. Dat is goed want daardoor verlaagd het aantal no-shows.

Meestal ziet dat er ongeveer zo uit:

Beste ….,
Morgen heeft u om 9u een afspraak bij salon X.
Tot dan!

 

Maar waarom zou je van een sms’je geen marketingtool maken?

98% Van de mensen leest zijn sms’jes bijna direct. Dat is misschien geen groot nieuws maar het is wel het ideale kanaal om jouw verkoop te stimuleren.
Het idee is het volgende:

* Jouw klant boekt bij jou een afspraak en krijgt een dag op voorhand een automatisch sms’je met de herinnering.

* In dat sms’je verwerk je ook een leuke actie

* Je promoot een nieuw product of service én je maakt van jouw klanten echte fans omdat je ze extra in de watten legt.

 

Enkele voorbeelden:

Beste….,
Morgen heeft u om 9u een afspraak bij salon x.
Op vertoon van dit sms’je neem je automatisch deel aan onze lente-winactie!
Tot dan!

Beste….,
Morgen heeft u om 9u een afspraak bij salon x.
Op vertoon van dit sms’je ontvang je 10% korting bij aankoop van 2 producten. ( enkel geldig op de dag van de afspraak)
Tot dan!

Beste….,
Morgen heeft u om 9u een afspraak bij salon x voor snit- kleuren en brushen.
Maak jouw bezoek extra speciaal en boek een hoofdmassage bij jouw behandeling.
Tot dan!

 

De mogelijkheden zijn eindeloos. Maar een ding is zeker, jouw huidige klant zal deze berichtjes minder snel vergeten!

 

Veel succes!
Vicky

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.