In huidige turbulente Corona-tijden zijn velen onder ons genoodzaakt om toe te kijken hoe de agenda leegloopt. In België moeten salons zelfs sluiten in het weekend. Heel frustrerend natuurlijk maar wel een nodige maatregel waar al genoeg over geschreven is.
Misschien is het nu even het ideale moment om even stil te staan bij je zaak en te werken AAN je zaak. Maar wat is dat eigenlijk, werken aan je zaak? Waar kan je dan zoal aan werken buiten je administratie?
Financiën
Zeker nu is het interessant om eens een cashflowplanning te maken. De opstart van zo een planning neemt even wat tijd in beslag maar zorgt ervoor dat je in de toekomst minder slapeloze nachten hebt. In een cashflowplanning “voorspel” je je financiële toekomst door je inkomsten en uitgaven op te lijsten. In deze video vertel ik je er meer over.
Maak een kostprijsberekening. Nog zo een taakje dat gigantisch veel werk lijkt. Maar met een goede kostprijsberekening weet je zeker dat je op al je diensten voldoende winst maakt. Liever samen een kostprijsberekening maken? Dat kan via een online coaching.
Beleving
De dag van vandaag kiezen mensen voor een salon op basis van de beleving. Bij beleving kijk je naar de verwachtingen van je klant en probeer je je service nét dat tikkeltje beter te doen. Bekijk eens hoe jij het bezoek van je klant nog waardevoller kan maken. + Wanneer de beleving goed zit, zal ook je productverkoop stijgen.
Marketing
De klant zal in deze periode minder snel een afspraak bij je boeken. Maar dat wil niet zeggen dat je volledig moet stoppen met je marketing, zo vergeten ze je nog!
Dit is het ideale moment om een marketingplan te schrijven. Bekijk welke marketingmiddelen (zoals social media, nieuwsbrieven, flyers etc…) je wil inzetten en maak een jaarplanning op zodat alles mooi op elkaar afgestemd is.
Tot slot, het is nooit slecht om even van op afstand naar je zaak te kijken. Even rustig neerzitten en kijken hoe het nu gaat en wat je graag anders wil zien. Zo krijg je alles weer even helder op een rijtje.
Veel succes,
Vicky