Hoe Kan Je Facebook Live Inzetten Voor Jouw Salon

Hoe kan je Facebook-live inzetten voor jouw salon?

Een paar maand geleden kwam Facebook met zijn nieuwe feature: Facebook-live. Je kan daarmee letterlijk live videobeelden streamen naar jouw vrienden en fans. Ik heb het ook zelf uitgetest en ben gaan uitzoeken wat en het kan betekenen voor jouw salon. Daarom in dit artikel: Hoe werkt Facebook-Live en Hoe kan je Facebook-live inzetten.

Eerst en vooral een stappenplan:

Je kan Facebook-live privé gebruiken of via je pagina. Je doet dit ook het makkelijkst via je smartphone. Bij de normale facebook-app staat de liveknop bovenaan aan de linkerkant.

  1. Bij de paginabeheer app van Facebook klik je eerst op de publiceren-knop.
  1. Daar kies je rechts onderaan voor het rode icoontje met het silhouet met de 2 halve cirkels. Geen nood, je gaat niet meteen “live” als je daarop klikt!
  1. Geef Facebook toegang tot je camera als het erom vraagt (dit is enkel de eerste keer zo).
  1. Je krijgt nu een iets donkerder beeld te zien met nog enkele bewerkingsmogelijkheden. Je kan de camera kiezen selfie of normaal (rechts bovenaan). Je kiest naar wie je de video streamt (voor een pagina is dat meestal openbaar) en tot slot beschrijf je jouw live-video.

Facebook live stappenplan

  1. Ga Live! Facebook telt eerst nog 3 seconden af zodat je niet halsoverkop moet starten.

Tijdens de uitzending zie je live de reacties en vind-in-leuks van je kijkers verschijnen en je ziet ook hoeveel mensen er op dat moment meekijken.

Wanneer je klaar bent met je video, klik je op voltooien en krijg je de mogelijkheid om de video op je tijdlijn te bewaren.

 

Hoe kan je Facebook-Live inzetten

Laat zien wie je bent:
Geef een rondleiding in jouw salon, stel je collega’s voor…

Toon je producten:
Je kan eens live een levering van nieuwe producten openen en die een voor een bespreken. Of je kan een product in de kijker plaatsen en er uitgebreid over praten en laten zien hoe het werkt.

Tips en tricks:
Geef je fans enkele tips en tricks mee. Denk hierbij niet te ver na! Bijvoorbeeld: seizoenstrends, gebruikstips van producten. Dingen die je ook vaak aan je klanten vertelt…

 

Niet vergeten:

  • Kondig je uitzending van tevoren aan, zo ben je zeker dat je kijkers hebt!
  • Schrijf belangrijke punten die je wil vertellen op.
  • Gebruik een statief of selfie stick, zo is het beeld minder schokkerig.
  • Zet je telefoon op “niet storen”, je wil niet gebeld worden tijdens je uitzending.
  • Vergeet je niet te introduceren. Er zijn altijd kijkers die je niet kennen.
  • Geef antwoord op commentaren en vragen.

Veel succes,
Vicky

Vicky Vermeiren

Hallo,

Ik ben Vicky Vermeiren en ik help beauty- en lifestyleondernemers bij hun marketing, verkoop en algemene bedrijfsvoering.

Ik geef elke week tips op mijn website en organiseer ook regelmatig open workshops.

Maar het beste resultaat verkrijg je natuurlijk via persoonlijke coachingsessies waarbij we echt op jouw maat gaan werken. Op die manier ligt een succesvolle zaak binnen handbereik.

Een mailtje of telefoontje is genoeg om je te verzekeren van een verhelderend gesprek.

Info@vickyvermeiren.be
0498 42 75 97

Dit bericht heeft 2 reacties
    1. Hey Sabine,

      Probeer je pagina app van facebook eens te updaten (dat kan bijvoorbeeld via de google playstore of via de app store als automatische updates uitgeschakeld zijn). Dan zou het er wel moeten staan 🙂

      Groetjes,
      Vicky

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *