fbpx

10 Sterke marketingwoorden

Teksten op je website of folder, die post of advertentie of social media. Vaak schrijven ze we vanuit ons buikgevoel zonder écht goed na te denken over de woorden die we gebruiken. Zonde, want het ene woord kan je klant meer in beweging zetten dan een ander.
Door gebruik te maken van sterke marketingwoorden blijft je boodschap langer hangen bij je klant en vergroot je het engagement (wat weer belangrijk is voor je bereik op social media).

Er bestaan uiteraard zeer veel powerwoorden, zo gebruikte ik net het woord ‘uiteraard’ zodat jij ook niet twijfelt aan wat ik net geschreven heb ;-). Woorden die emoties triggeren, vertrouwen winnen of een bepaald voordeel uitlichten. Hieronder enkele woorden die makkelijk te gebruiken zijn voor de beauty- en lifestylesector.

1. Jij / u
Schrijf alsof je spreekt tegen en over de klant, niet over jezelf.

2. Omdat
Geeft klanten een reden om iets te kopen of doen.
Ook ‘Doordat’, ‘daarom’ en ‘dus’ zijn hier een variant die in je marketingtekst bewijs aandraagt voor jouw product of service.

3. Voordeel
Dit impliceert dat klanten iets krijgen in plaats van iets verliezen (het gevoel van verlies krijgen ze bij de woorden: ‘kosten’ of ‘prijs’). Ik moet je niet vertellen dat het woordje GRATIS een van de beste marketingwoorden is toch? 😉

4. Gegarandeerd, Resultaten, 100% geld terug garantie
Deze woorden zorgen voor vertrouwen, je klant heeft het gevoel dat die niets te verliezen heeft.

5. Geheim
Niet iedereen slaagt, en er bestaan geheimen tot succes. Laat je klanten weten dat jij dat geheim wél kent.

6. Premium (of VIP)
Deze woorden geven een gevoel van hoge kwaliteit, dat dit niet zomaar voor iedereen is.

7. Slechts
Op zich zegt het woord ‘slechts’ niets maar het geeft een gevoel van voordeel.

8. Bewezen
Herinner je klanten eraan dat jouw product of service al gebruikt wordt en werkt.

9. Geweldig
Klanten reageren op iets dat “geweldig” is. Het triggert een blije emotie waardoor klanten automatisch ook positiever staan tegenover je boodschap.

10. Beperkte tijd (of capaciteit)
Deze term is bedoeld om een gevoel van noodzaak op te wekken. Mensen hebben maar een beperkte tijd om iets aan te vragen of iets te bestellen. Het is dus noodzakelijk om actie te ondernemen voordat de tijd om is.

 

Zo, dit waren 10 sterke marketingwoorden, doe er je voordeel mee (heb je hem 😉 )

Succes,
Vicky

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.