fbpx

3 Tips om meer producten te verkopen in jouw salon

Deze maand november daag ik jou uit om elke (werk)dag een product te verkopen. Misschien heb je de uitdaging voor jezelf wel pittiger gemaakt en een hoger doel gesteld. 7 Producten per dag, ik zeg maar wat 😉

Om alles uit deze challenge te halen schreef ik dus een blog met nog wat extra tips die voor een boost kunnen zorgen in jouw productverkoop.

Hier gaan we:

 

Moedig de klant aan om rond te kijken
Stop je producten niet weg in glazen kastjes of achter toonbanken. Wanneer een klant naar een product moet vragen voelt die te veel druk om dat product effectief te kopen, dus vragen ze het maar niet.

Probeer steeds aantal producten wat dichter bij de klant te plaatsen. Op de toonbank, aan de spiegels en in de cabine of op planken waar de klant makkelijk bij kan.

Een rij met producten zegt op zich ook niet veel dus plaats er een leuk plakaatje bij met de prijs en wat uitleg zodat de klant al voldoende informatie krijgt.

 

Maak associaties
In de supermarkt kan je bij de wijnafdeling vaak ook borrelnootjes vinden die perfect bij dat wijntje passen. Daardoor zal de klant die nootjes ook sneller kopen.

Zo zou je ook op jouw productkasten combinaties kunnen samenstellen.
Die goedverkopende dagcrème kan de aandacht trekken naar een bijpassende oog crème. Of dat populair haarserum trekt de aandacht naar een voedend masker.
Dit kan je ook perfect op je toonbank etaleren.

 

Verwissel je producten van plaats
Wanneer je producten steeds op dezelfde plaats staan, dan kijken klanten daar na enkele bezoeken totaal niet meer naar. Op dat moment zijn ze deel geworden van je interieur en krijgen klanten oogkleppen op.

Om de 6 a 8 weken enkele producten van plaats verwisselen zorgt ervoor dat de aandacht telkens weer getrokken wordt.
Daarom ben ik zo’n fan van het ‘product van de maand’ principe. Je zet op die manier een product voor een bepaalde tijd extra in de kijker zonder dat je korting geeft.

Dit product laat je dan op verschillende plaatsen in je salon terugkomen én je geeft het ook extra aandacht op social media.
Op die manier herhaal je datzelfde product op korte tijdspanne waardoor klanten de informatie hierover sneller oppikken.

 

Zo, en vergeet natuurlijk niet dat je producten moet blijven adviseren aan je klant. Er zijn maar héél weinig klanten die zelf naar producten zullen vragen. Benut dus je expertise en help de klant bij het maken van de keuze.

Veel succes,
Vicky

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.