E-mailcampagnes zijn een fantastische manier om jouw klanten meer te vertellen over nieuwe producten, behandelingen of evenementen. Daarom bespreek ik met jullie 3 veelgemaakte fouten bij het verzenden van een e-mailcampagne.
1. Geen foto’s
Een afbeelding zorgt voor een leuke afwisseling in jouw mailing. De beautysector is een zeer visuele sector. Laat jouw werk dan ook zien! Neem bijvoorbeeld voor- en na foto’s bij een behandeling en plaats die mee in jouw mail. Heb je even geen fantastische voor en na foto’s? Neem dan een leuke foto van jouw nieuwe producten of geef klanten een kijkje achter de schermen.
2. Geen duidelijke “Call to action”
Laat geen enkele mail het postvakje uitgaan zonder dat er een duidelijke “Call to action” aanwezig is. Zorg bijvoorbeeld voor een inschrijfknop voor jouw volgende evenement. Of laat klanten direct een afspraak boeken in jouw online agenda.
3. Een slechte onderwerpregel
De onderwerpregel is het als het ware de “eerste indruk” van een e-mail. Denk er dan ook goed over na. Maak hem niet te lang zodat hij in alle mailprogramma’s volledig te lezen is. En maak hem prikkelend genoeg zodat jouw klant zin krijgt om verder te lezen.
Geen nood als je deze fouten herkent. Er is nog altijd tijd om het de volgende keer goed aan te pakken. De beste manier om bovenstaande fouten te vermijden is de tijd nemen om jouw mailingcampagne op voorhand te plannen. Zo kan je lang genoeg nadenken over de verschillende aspecten en zal je minder fouten maken dan dat je snelsnel een mail gaat verzenden om er vanaf te zijn.
Succes!
Vicky