fbpx

6 Dingen die je emailcampagne moet bevatten alvorens je op verzenden klikt

Emails zijn nog steeds (ja ook met al die spam tegenwoordig) een zeer goede manier op je huidige en potentiële klanten op de hoogte te houden van wat er zoals gaande is in je zaak. En vaak zijn het de kleine dingen die ervoor kunnen zorgen dat je mail nog meer resultaat boekt. Daarom geef ik je in dit artikel mijn checklist voor een mailcampagne.

 

1: Personaliseer

Emails zouden altijd van een persoon moeten komen en niet van een “anoniem” bedrijf. Het is dus beter om je email te verzenden vanuit “Anja | Salon X” dan enkel “Salon X” als afzender te kiezen.

 

2: Dubbelcheck je onderwerpregel

De onderwerpregel is zo Zo belangrijk. Op die basis beslist de ontvanger of die je mail opent of direct naar de prullenbak sleept. Je onderwerpregel hou je best kort (onder de 50 tekens) en specifiek. Stuur eerst eens een testmail naar jezelf, valt je onderwerp genoeg op tussen alle andere mails?

 

 3: Breek je tekst

Een groot blok tekst lezen op een scherm is moeilijker dan op papier. Doe je lezer een plezier en breek je tekst op in kleinere stukken. Maak ook af en toe gebruik van grotere titels en een vet lettertype.

 

4: Dubbelcheck je links

Ik beken: Ik heb ook al emailcampagnes verzonden met links die niet werken of naar een verkeerde pagina op mijn site gaan. Maar ondertussen heb ik de gewoonte om links in mails te dubbelchecken. Ook dit kan je doen door jezelf eerst een testmail te sturen.

 

5: Leer je lezer iets aan

Of zorg op zijn minst voor een “aha-momentje”. Ookal is je mail bedoelt om reclame te maken, toch zou je altijd waarde moeten blijven geven. Dat kan je doen door het delen van een tip of een ervaring.

 

6: Vertel je lezer wat ze moeten doen

Of je nu wil dat je lezer op een link te klikt, een online afspraak maakt of je belt. Je mail verzend je om mensen voort te bewegen naar een gewenste actie. Vergeet niet te vragen om actie te ondernemen.

 

Succes,
Vicky

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.