fbpx

Komt een vaste klant plots niet meer terug?

Iedereen maakt het wel eens mee. Een vaste klant komt plots niet meer. Soms merk je het direct, wanneer hij of zij geen nieuwe afspraak wil maken. En soms merk je het pas na een paar maand. Bijna altijd voel je je daardoor even lastig want ja: “Waarom komt die plots niet meer? Heb ik misschien iets verkeerd gedaan?”.
In deze video vertel ik je er meer over.

 

Wil je graag een mail of kaartje naar je “slapende klant” sturen? Dan heb ik hieronder alvast wat inspiratie voor jou.

 

Vertel wat nieuws
Bij deze mail leg je niet de focus op het feit dat de klant al een tijdje niet is geweest, noch leg je de nadruk op een actie. Het is eerder de bedoeling om enthousiasme uit te stralen en het weer zo laagdrempelig mogelijk te maken voor je klant om een afspraak te maken.

Hallo…,

Het is weer een tijdje geleden en ik wil je graag op de hoogte brengen van een aantal nieuwigheden bij Salon X.

Onze… behandeling is een nieuwe behandeling die ideaal is bij….

En over product X ben ik dolenthousiast! Dit omdat…

Maak vandaag nog makkelijk een afspraak via…

Tot binnenkort!

 

Geef een (tijdelijke) korting
Deze techniek krijgen we het meest in onze mailbox. Veel grote bedrijven maken gebruik van kortingen om slapende klanten opnieuw wakker te maken. Je ontvangt een mailtje met een duidelijke actie erin. Dat zou er zo uit kunnen zien:

Hallo,

We merkten op dat het alweer even geleden is dat je bij ons langs kwam. Omdat we je graag willen herinneren en motiveren om een écht moment voor jezelf in te plannen, hebben we een fijne actie lopen voor jou.

Vertel duidelijk je actie en vergeet niet om er een geldigheidsdatum bij te vermelden. Die datum zorgt voor een klein beetje extra druk zodat je klant sneller een afspraak zal maken.

 

 

Vraag om feedback
Een klant die al even niet is geweest kan zo zijn of haar redenen hebben. Een mail met de vraag om feedback is een zachte manier om je klant te laten weten dat je ze mist. Maar dat je ook wil leren van zijn of haar ervaring bij jou.

 

Hallo…,

Ik merkte op dat het al even geleden is dat je nog een afspraak bij Salon X maakte.
Omdat ik continu op zoek ben naar hoe we onze service kunnen verbeteren, had ik je willen vragen om feedback.
Wat zou jij anders willen zien bij Salon X of waar kunnen wij in verbeteren?

Zin om binnenkort weer even te genieten van een me-time-moment? Maak dan snel een afspraak…

 

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.