fbpx

Niet consequent zijn kost je geld!

Tony Robbins zei het al “It’s not what we do once in a while that shapes our lives. It’s what we do consistently.”

Maar vaak kom ik in salons waar nogal creatief omgesprongen wordt met consequentie. Een beetje voorspelbaar (of consequent) zijn is een magisch ingrediënt in je marketing dat voor extra groei kan zorgen.

Waarom is dit nu zo belangrijk? Wanneer je consequent en voorspelbaar bent, groeit het vertrouwen bij je klanten. Je wordt betrouwbaar en herkenbaar.

 

Consequentiemisser 1: Gemixte communicatie

Wat wil jij uitstralen met jouw zaak? Wat wil jij, dat je klanten van je onthouden? Vertrek van daaruit in al jouw communicatie en uitstraling.

Als je een modern salon wil, laat dan geen logo met krulletjes ontwerpen. En wanneer jij met jouw salon rust wil uitstralen, dan leg je beter geen schreeuwerige roddelblaadjes in je wachtruimte.

Met al die marketingmogelijkheden raak je al eens snel de weg kwijt. Waardoor je al eens foto’s op sociale media plaatst die eigenlijk niet bij je zaak passen of dat je halsoverkop een bord aan je gevel hangt die op dat moment mooi lijkt maar niet past bij de rest van je zaak. Of wat dacht je van een ouderwets logo op een fonkelnieuwe website?

Dat is heel verwarrend voor klanten. Op die manier krijgen ze geen duidelijk beeld van jouw salon en zakt het vertrouwen weg.

 

Consequentiemisser 2: Onvoorspelbare service

Lever tijdens elk klantenbezoek dezelfde wauw-service. En je klanten mogen daarbij geen verschil voelen tussen de medewerkers.

Tijdens coachingsessies doorlopen we dikwijls de service vanaf de klant binnenkomt tot die weer buitengaat. Op die manier zie je snel wat niet klopt en wat er beter kan.

 

Consequentiemisser 3: Resultaten meten

Vaak worden resultaten maar elk jaar gemeten , met wat geluk elk kwartaal. Maar hoe kan je dan veranderingen oppikken en snel schakelen?

Het is belangrijk om regelmatig (lees: maandelijks) de resultaten van je inspanningen te overlopen. Op die manier weet je wat werkt (en wat je dus moet herhalen. Aha, consequent zijn!) en wat je totaal niets oplevert. Dat laatste kan je dan bijsturen.

Welke resultaten je allemaal kan meten lees je in dit artikel.

 

Zoals je ziet gaat het bij salonmarketing vaak om herhaling. Klinkt misschien een beetje saai maar het is wel de ideale manier om herkenbaarheid te creëren bij (potentiële) klanten en dus extra omzet te boeken.

 

Veel succes,
Vicky

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.