De Selfie, in 2013 door Van Dale verkozen tot het woord van het jaar. Ze beschrijven het als volgt: “Fotografisch zelfportret, vaak gemaakt met de camera op armlengte en gepubliceerd op een sociaalnetwerksite.”.
De Selfie is ondertussen uitgegroeid tot zo een grote hype dat er verschillende variaties van bestaan zoals onder andere de Stemfie (genomen in het stemhokje).
Maar ook bekende personen fotograferen er stevig op los.
Zo is er de “Selfie der Selfies”, genomen op de Oscars (Wat later een stunt van Samsung bleek te zijn) of de Selfie van €196 miljoen van onze Rode Duivels.
Selfies mogen niet ontbreken in jouw marketingstrategie!
Denk er eens over na, mond-aan-mond reclame is de beste reclame die je je maar kan wensen. Wat als jouw klanten een foto van zichzelf zouden nemen na bijvoorbeeld een behandeling, snit of restyling en die gaan delen op de sociale media? Jouw zaak bereikt er in één oogopslag tal van potentiële klanten mee.
Waarom zou je dan wachten tot klanten zelf initiatief nemen voor een Selfie?
Moedig klanten aan tot het nemen van een Selfie en die te posten op hun favoriete sociale media kanaal. Je kan ook aanbieden om een voor en na foto te nemen met de telefoon van de klant.
Voorzie een speciale plaats in jouw zaak waar klanten een Selfie kunnen nemen zonder storende achtergrond. Of hang bijvoorbeeld boven een spiegel een bordje met: “Take a Selfie”.
Beloon klanten voor het nemen en delen van een Selfie.
Een “Selfie-promotie” is eens andere manier om een korting of cadeautje te geven aan jouw klanten. Laat klanten jouw zaak “Taggen” of vernoemen bij de foto die ze op internet plaatsen. Eens geüpload krijgt de klant de korting of het gratis item.
Mijn klant heeft een Selfie gemaakt, en nu?
Zorg er voor dat je de post van de klant deelt op jouw eigen sociale media kanalen zodat ook jouw klanten de foto kunnen zien.
Succes!
Vicky