fbpx

Hoe ziet de ideale klantenkaart er uit?

Een tijdje geleden kreeg ik via mail een vraag:

Beste Vicky,
Ik denk er over om te starten met een klantenkaart. Mijn klanten vragen hier al een tijdje om.
Ik ben nu zelf een klantenkaart aan het ontwerpen. Maar ik weet niet wat er allemaal op moet staan.

Kan jij mij helpen?

Ik vond dit zo een leuke vraag dat ik er een artikel over schrijf!

Het is een top-idee om te starten met een klantenkaart. Je gaat makkelijker jouw klanten kunnen binden aan jouw zaak en je kan tegelijk wat essentiële informatie van klanten krijgen, vermits je het goed aanpakt.

Er zijn 3 dingen die een plaats verdienen op de klantenkaart:

1. De actie + kleine lettertjes
Bedenk een goede actie. Niet een waar ze eerst 20 bezoekjes voor moeten afleggen om dan 10% korting te krijgen. Die moeite doet niemand.
Maak de actie de moeite waard om voor te sparen!
Denk ook aan de kleine lettertjes zodat je later nooit in een discussie terecht komt.

2. Jouw gegevens
Beschouw jouw klantenkaart ook als een visitekaartje. Vermeld al jouw gegevens en respecteer jouw huisstijl! Er zijn tal van sites die standaard templates hebben die je online kan invullen maar blijf daar van af! Ontwerp een klantenkaart in jouw eigen herkenbare stijl.

3. Klantgegevens
Voorzie voldoende ruimte voor de gegevens van de klant. Vraag hun naam, adres en e-mail. Vermeld dat klantenkaarten enkel geldig zijn als ze volledig zijn ingevuld. Deze gegevens zijn van onschatbare waarde, je kan er later mee aan de slag voor marketingprojecten.

Veel succes!
Vicky

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.