fbpx

Inspiratie voor de “Maand der liefde”

De feestdagen zijn amper voorbij of daar staat de volgende aan de deur. Valentijn is voor de retail de 2de belangrijkste dag. En ook al hoor je vaak “Ik doe niet mee aan dat Valentijn-gedoe” uiteindelijk koopt gemiddeld 62% een cadeautje voor hun partner. Ook goede vrienden en zelfs huisdieren worden tegenwoordig in de watten gelegd op deze liefdevolle dag.

Ik schreef al eerder een artikel met mogelijke Valentijnsacties en ook eentje voor wie last minute nog in gang schiet.

Maar in dit artikel wil ik je graag inspireren met enkele ideetjes om wat extra op te vallen tijdens deze “Maand der liefde”.

 

“I just mailed to say i love you”

Jouw klanten op een originele en budgetvriendelijke manier in de watten leggen? Dat doe je door op 14 februari een mailtje te sturen. Bedank jouw klant voor zijn of haar bezoekjes aan jouw zaak en je kan zelfs een kleine kortingsbon in de mail verwerken. Bijvoorbeeld: -€5 korting bij aankoop van minimum €50 op maandag, dinsdag en woensdag.

 

Een extra kaartje

Ken je die kleine kaartjes die je bij de bloemist koopt? Eigenlijk is dat dé manier om een cadeautje te personaliseren. Maar alleen de bloemist maakt daar gebruik van? Nu niet meer.

Je kan deze Valentijn gratis kleine kaartjes aanbieden waar jouw klant zijn liefdevolle boodschap op kwijt kan. Maak het kaartje vast aan de cadeauverpakking et voila. Een extra service die jouw klanten niet snel zullen vergeten.

 

His and Hers

Stimuleer de verkoop van jouw producten door middel van een His and Hers actie.

Bijvoorbeeld: Koop een shampoo voor haar en eentje voor hem en ontvang samen -10% korting.
Vergeet niet om dit in jouw verkoopsgesprek te benoemen.

 

Zo, dit waren 3 nét iets andere acties die je kan ondernemen. Heb je zelf nog ideetjes? Aarzel dan niet om ze te delen in het reactieveld onder dit artikel.

 

Veel succes!

Vicky

Bron

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.