fbpx

Laat klanten sneller terugkomen naar jouw salon.

Door een drukke agenda en elke euro die twee keer omgedraaid alvorens uitgegeven wordt, rekken klanten steeds meer tijd tussen 2 afspraken. Een van de beste manieren om dit te voorkomen is om de klant meteen een nieuwe afspraak te laten maken alvorens die terug naar huis vertrekt.

Eerst wil ik een korte berekening maken waardoor je direct overtuigd bent van het direct maken van nieuwe afspraken. In dit voorbeeld heb je 200 verschillende klanten die bij elk bezoek gemiddeld €50 spenderen.

Nu bellen deze klanten zelf naar jouw salon om een afspraak te maken, laat ons zeggen om de 8 weken. Dat geef het volgende rekensommetje:

200 klanten die elke 8 weken langskomen aan €50 per bezoek = €60.000 per jaar.

 

Stel nu dat je een strategie kan ontwikkelen waarbij je al jouw 200 klanten om de 6 weken zou kunnen laten terugkomen:

200 klanten die elke 6 weken langskomen aan €50 per bezoek = €80.000 per jaar.

Dat is een verschil van maarliefst €20.000 per jaar!

 

Overtuigd? 🙂

Ik geef je enkele tips die je kunnen helpen om jouw klanten direct een afspraak te laten reserveren:

* Organiseer een wedstrijd: Telkens jouw klant direct een herhaalafspraak maakt, laat je de gegevens invullen en gooi je die in een grote vaas. Na 2 maanden trek je hieruit een winnaar van een productenmandje ter waarde van X euro. Je hebt nu gelijk ook de gegevens van die klanten om verdere marketingstappen te ondernemen.

* Maak duidelijke afsprakenkaartjes en beloon klanten die dit kaartje meenemen naar hun volgende afspraak.

* Vraag gewoon wanneer je de volgende afspraak mag reserveren. Het is net zo makkelijk als vragen of ze tevreden was van de behandeling. Vertel de klanten er bij dat ze op deze manier een datum kunnen vastleggen die voor hen past en dat het beter is dan een “last minute gaatje” zoeken in de agenda.

 

Succes!

Vicky

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.