fbpx

Lenteschoonmaak voor je business

In de lente begint het bij iedereen wel eens te kriebelen om de winter weg te schrobben en een lentefris huis in de plaats te krijgen. Een ideaal moment om ook eens een lenteschoonmaak te houden in je business. En daarbij heb ik het niet alleen over het schoonmaakwerk in je zaak zelf maar ook AAN je zaak. Op die manier heb je alles weer lekker op orde én je zorgt voor een verhoogde herkenbaarheid bij potentiële klanten.

In dit artikel geef ik je een handige checklist mee.

Je marketingmateriaal:

  • Gebruik je in alle marketingmaterialen dezelfde huisstijl?
  • Laat je overal consequent je logo terugkomen?
  • Gebruik je overal dezelfde lettertypes?

 

Social media:

  • Gebruik je overal dezelfde profielfoto?
  • Klopt je biografie en bedrijfsinfo op elk social media kanaal?
  • Geef je Coverfoto op Facebook eens een update.
  • Gebruik je overal continu afbeeldingen die in de lijn liggen met jouw huisstijl?

 

Je website:

  • Klopt alle informatie op je website?
  • Zijn je vermelde prijzen nog juist?
  • Check of alle links nog kloppen.

 

Je computer:

  • Ban alle documenten van je bureaublad, ze staan daar niet in de cloud opgeslagen en zorgen direct voor een onrustig gevoel bij het opstarten van je computer.
  • Delete alle documenten die je niet meer nodig hebt.
  • Verdeel je documenten over de juiste mappen (Financiën, marketing, leveranciers…)
  • Verander al je paswoorden.
  • Schrijf je uit bij nieuwsbrieven waar je niets aan hebt.

 

Papierwerk:

  • Maak werk van al die brieven die “taakjes” met zich mee brengen.
  • Sorteer en archiveer brieven en facturen.
  • Moet je alles op papier bijhouden of kan je bepaalde dingen ook inscannen en digitaal bewaren?

 

Zo, ik geeft toe, het afwerken van deze checklist kost wat tijd. Maar denk eens aan het lentefrisse gevoel je business krijgt wanneer alles afgevinkt is.

 

Succes,

Vicky

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.