fbpx

Vooroordelen kosten geld

Klanten worden bij binnenkomst automatisch beoordeeld op hun voorkomen. Daar kan je niets aan doen, dat zit al in onze genen sinds de oertijd. We plaatsen mensen automatisch is vakjes zoals: Vriendelijk, gevaarlijk etc.. 

Zo een oordeel komt heel snel tot stand, vaak zonder dat we alle feiten of aspecten van iets of iemand kennen. Helaas is het voor ons heel moeilijk om iemand van vakje te moeten veranderen (“Eens een dief altijd een dief”). Dat komt omdat een mens altijd op zoek gaat naar zijn gelijk. We zien dus liever dingen die het vakje bevestigen in plaats van ontkrachten. 

Wat heeft dat nu met de verkoop in jouw salon te maken? 

Veronderstellingen zijn valkuilen, je mag nooit voor de klant denken. De verkoop van producten in jouw salon kan voor een serieuze omzetstijging zorgen. Toch vinden veel schoonheidsspecialisten en kappers het bijzonder moeilijk om bij de behandeling ook de juiste producten te adviseren. Het meest gehoorde excuus is dat de klant het te duur vindt. Dit kan ook veel over die schoonheidsspecialiste of kapper zeggen. Bijvoorbeeld dat ze zelf het product te duur vindt en dus aanneemt dat dit ook de mening van de klant is. 

Vreemd genoeg wil je als professional enkel met de beste producten werken, dus waarom de klant thuis dan niet? 

Een ding is duidelijk, de klant heeft hier helemaal niets aan. Je kunt nu eenmaal niet weten waarom de klant bij jou is binnen gestapt, je kunt wel altijd die dienstverlening bieden die je aan al je klanten wil bieden, ongeacht jouw vooroordelen. 

Succes,

Vicky

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.