Hoe Zit Het Met Jouw Klantenbeleving

Hoe zit het met jouw klantenbeleving?

De beleving van je klanten verbeteren is iets waar je snel resultaat van ziet in je verkoopcijfers. De klant voelt zich beter begrepen en zal trouwer worden aan je bedrijf.

Echter zijn we vaak zo gefocust op onze dagelijkse business dat we wel eens vergeten om de klantenbeleving te verbeteren.

Waarom is klantenbeleving zo belangrijk?

Klanten kopen niet enkel je product of dienst, maar ook een ervaring. Het gaat je onderscheiden van de concurrent. Wanneer een klant een negatieve ervaring beleeft bij jouw bedrijf, is de kans groot dat hij niet meer terug komt.

Investeren in een betere klantenbeleving heeft een positieve invloed op 3 dingen:

 Klantenretentie

 Tevredenheid

 Up en cross-selling

 

Het verbeteren van de klantenbeleving kan op een heel eenvoudige manier:

Maak je even los van de dagelijkse routine en ga eens in de schoenen van je klanten staan om onbevooroordeeld naar je zaak te kijken. Het kan ook helpen om er iemand anders bij te halen die een frisse kijk kan geven. Dat kan eender wie zijn, een vriend, een familielid, een klant of een coach zoals ik.

 

Ga eens voor je winkel staan en kijk eens of hij wel uitnodigend genoeg is.

Loop ook eens door je winkel en kijk of er niets in de weg staat of aan vervanging toe is.

Hoe flexibel zijn jouw openingsuren? Is er voldoende parkeerplaats?

Worden de klanten vriendelijk bediend? Krijgen ze een goed advies bij vragen?

 

Dit is niet enkel interessant voor winkeliers maar ook voor dienstverleners:

 

Hoe vriendelijk nemen jullie de telefoon op? Wat is de reactiesnelheid bij een probleem? Is het makkelijk om bij jullie iets te bestellen? Bel je na de verkoop de klant nog even op om naar de tevredenheid te peilen?

Maak eens een reis door je bedrijf en trek hiervoor de schoenen van je klanten aan. Je versterkt hiermee de beleving en daar zullen de verkoopcijfers je dankbaar voor zijn.

 

Succes!

Vicky

 

Vicky Vermeiren

Hallo,

Ik ben Vicky Vermeiren en ik help beauty- en lifestyleondernemers bij hun marketing, verkoop en algemene bedrijfsvoering.

Ik geef elke week tips op mijn website en organiseer ook regelmatig open workshops.

Maar het beste resultaat verkrijg je natuurlijk via persoonlijke coachingsessies waarbij we echt op jouw maat gaan werken. Op die manier ligt een succesvolle zaak binnen handbereik.

Een mailtje of telefoontje is genoeg om je te verzekeren van een verhelderend gesprek.

Info@vickyvermeiren.be
0498 42 75 97

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *