Laat je salon groeien tijdens Business in Barcelona

3 Tips om slecht verkopende producten toch te verkopen

Elke salon of winkel heeft producten waarvan het lijkt alsof ze vanzelf verkopen, de zogenaamde bestsellers. En helaas zijn er ook items die maar op die kast blijven staan. Jammer, want die slapende stock kost jou natuurlijk veel geld.

Tijd dus om die “slecht verkopende” items eens een boost te geven met deze 3 tips:

Verplaats je product
Ik merk dat in veel salons, producten steeds op dezelfde plaats blijven staan. Meer nog, het zijn de best verkopende producten die op de interessante plekjes gezet worden. Denk daarbij aan de ooghoogte of opvallende plekken aan de toonbank of wachtruimte. Beetje jammer. Bekijk eens of je die “slecht verkopende producten” geen prominentere plaats kan geven, zowel op je kasten, aan je kassaruimte en in je behandelruimte.
Plaats bij die specifieke producten ook een woordje uitleg zodat ze nog meer in het oog springen. 

Communiceer!
En dan zeg ik niet: “plaats een leuk bericht op Instagram”. Nee, ik bedoel dus écht: Communiceer!

Verschillende keren op social media, in je nieuwsbrief, op je website, op verschillende plaatsen in je salon….

Als jij zelf denkt: “Wow, nu heb ik het er wel veel over gehad”, dan pas hebben je klanten je nog maar nét gehoord…

Geef jezelf een doelstelling
Heb je jezelf weleens de doelstelling gehad: “Vandaag ga ik dat artikel verkopen”? Ik ben er zeker van dat het tegen het einde van de dag daadwerkelijk gelukt is. Dat komt omdat je dan de hele dag de focus legt op dat specifieke product waardoor je meer verkoopkansen ziet. “Wat je aandacht geeft, groeit” is hier mijn favoriete leuze.

Stel voor jezelf dus eens een doel voor komende week: Op welke slecht verkopende producten wil jij je graag focussen? 

Succes,
Vicky

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.