fbpx

De anatomie van een goed visitekaartje

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Een goed visitekaartje is een niet te onderschatten item. Het geeft meestal een eerste indruk van jouw zaak weer. Bijvoorbeeld als een van jouw klanten het doorgeeft aan vrienden of familie.

Het best vermeld je niet te veel info op een visitekaartje maar er zijn toch een aantal dingen die niet mogen ontbreken:

Naam: vermeld jouw persoonlijke naam en geef jouw medewerkers ook elk hun eigen kaartje. Dat maakt het voor hen ook veel leuker om af te geven

Contactgegevens zoals telefoonnummer en e-mailadres zijn een must.

Over een e-mailadres gesproken, maak een professioneel adres aan voor jouw zaak zoals info@bedrijf-x.be, de tijden van elfje128@hotmail.com zijn wel voorbij! Vergeet ook jouw adresgegevens niet te vermelden.

Voor (potentiële) klanten kan het handig zijn om openingsuren op jouw kaartje te plaatsen. Probeer dit wel beknopt te doen zodat je geen lange lijst op jouw kaartje hebt. Werk je uitsluitend op afspraak? Dan kan je dit vermelden in de plaats van openingsuren.

 

Design is everything!

Vergeet de ready to go designs van drukkerijen. Iedereen weet hoe ze er uit zien en ze vallen dus zeker niet op. De “gratis” kaartjes waarbij de naam van de drukkerij op de achterkant staat is al helemaal een no-go.

Laat jouw kaartje opvallen! Zorg dat het in dezelfde lijn ligt met jouw huisstijl en geef jouw logo een prominente plaats. Een overvol kaartje met veel verschillende kleuren en lettertypes is moeilijk leesbaar. Voldoende witruimte is een must.

Let er wel op dat jouw kaartje een standaard afmeting heeft zodat iedereen het makkelijk kan wegstoppen in z’n portemonnee. Kaartjes met een afwijkend formaat zijn misschien wel leuk maar vooral onhandig!

Hieronder kan je enkele kaartjes zien die ik persoonlijk heel mooi vind.

Succes!
Vicky[/vc_column_text][vcex_image_carousel randomize_images=”true” arrows=”true” dots=”false” items=”3″ items_margin=”15″ auto_play=”true” infinite_loop=”true” center=”false” timeout_duration=”5000″ tablet_items=”3″ mobile_landscape_items=”2″ mobile_portrait_items=”1″ caption=”false” thumbnail_link=”lightbox” img_size=”wpex_custom” img_crop=”center-center” image_ids=”1868,1869,1870,1871,1872,1873,1874,1875,1876,1877,1878,1879,1880″ lightbox_skin=”dark”][/vc_column][/vc_row]

2 reacties

  1. Vicky,

    Zeer nuttige info! Ik heb visitekaartjes voor mijn werk nodig en ik kon me niet voorstellen wat precies ik erop zal kunnen plaatsen. Ik vind dat alle tips leuk zijn, maar vooral ga ik akkoord dat je logo op een belangrijke plaats op een kaartje moet staan zodat iedereen die je kaartje heeft die zal opmerken. Ik denk ik dat ik een soort van model zal maken en dan bij het drukkerij vragen of het goed is. Ze zullen ook iets leuks kunnen adviseren, denk ik 🙂

  2. Ons eethuis zweert bij reclamedrukwerk en natuurlijk horen daar ook visitekaartjes bij. Heel goed dat je aandacht schenkt aan het formaat. Sommige online leveranciers van visitekaartjes hanteren hun eigen standaard en als je niet uitkijkt, zit je met een partij te kleine kaartjes.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.