fbpx

Maak komaf met laatkomers en no-shows

Elke saloneigenaar maakt het mee, klanten die systematisch te laat komen of zelfs gewoon niet komen opdagen!

Het is frustrerend om te moeten wachten op een klant en zo de rest van de dag met een agenda te moeten kampen die helemaal in de war is.

Het is tijd om jouw klanten te laten weten dat je dit niet langer meer kan pikken!

Als klanten te laat zijn moet dat van hùn tijd afgaan en niet van de jouwe maar dat moeten ze wel op voorhand weten. Zo vermijd je discussies achteraf.

Het is goed om een duidelijke “laatkomerspolicy” op jouw website te plaatsen. Ik schreef voor jou een klein tekstje dat je hiervoor kan gebruiken: 

“Mijn tijd is waardevol en die van jou is dat ongetwijfeld ook. Als je te laat bent op jouw afspraak, verlies je die tijd en is de behandeling dus korter. Annuleren kan tot 24uur op voorhand. Kom je niet opdagen? Dan rekenen we jou de gemiste behandeling aan. Als tegenprestatie beloof ik om onze afspraken te respecteren en zelf ook op tijd te zijn.”

Plaats deze tekst bijvoorbeeld onder jouw prijslijst op jouw website of maak er desnoods een aparte pagina voor.

Succes!

Vicky

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.