Een “Selfie-Boost” voor jouw zaak
De Selfie, in 2013 door Van Dale verkozen tot het woord van het jaar. Ze beschrijven het als volgt: “Fotografisch zelfportret, vaak gemaakt met de
Heb jij al een website met responsive design?
In de laatste 12 maanden is de mobiel vriendelijke website( responsive) uitgegroeid tot een essentiële marketing tool voor salons en kleine bedrijven. In 2013 brachten
Vier jij Moederdag in jouw zaak?
Iedere tweede zondag in mei is het tijd om één van de belangrijkste personen in ons leven eens flink in het zonnetje te zetten. Met
Ben jij nog verliefd op jouw zaak?
Ik vergelijk ondernemen graag met een liefdesrelatie. Liefde is een werkwoord en ondernemen is dat ook. Wanneer je in een relatie niet meer elke dag
Meer verkopen met een doordachte winkelinrichting
Een goede winkelinrichting is belangrijk voor iedere beauty- en lifestyle-ondernemer. Het kan ervoor zorgen dat mensen eerder jou zaak binnenstappen en meer kopen. Een goede
Staan jouw Valentijnsacties al klaar?
Op 14 februari is het weer Valentijn. Iedereen ter wereld verklaart die dag de liefde aan elkaar. Veel bedrijven spelen hier op in en ook jij
8 x reageren op “te duur”
Wat moet je zeggen als de klant je product of dienst te duur vindt? Achter “te duur” kunnen veel redenen schuil gaan. Misschien heeft de
Stimuleer impulsaankopen voor meer omzet
Van kleins af aan loop ik rond in een bakkersfamilie die zichzelf constant moet heruitvinden om de verkoop te stimuleren en op te kunnen tegen
Ondernemen en zelfvertrouwen
Als ondernemer moet je behoorlijk wat zelfvertrouwen hebben om iets op te starten en risico’s te nemen. Dikwijls neem je beslissingen in je eentje en
4 Excuses om niet te netwerken
Netwerken is een uitstekende manier om je bedrijf te promoten en te laten groeien. Je krijgt er de mogelijkheid om met mensen uit verschillende sectoren
Hoe zit het met jouw klantenbeleving?
De beleving van je klanten verbeteren is iets waar je snel resultaat van ziet in je verkoopcijfers. De klant voelt zich beter begrepen en zal
Goede voornemens 2015
Goede voornemens, de ene maakt ze al eind november, de ander denkt er pas op 31 december om 23u59 aan. Stoppen met roken en enkele
Haal deze kerst het meeste uit jouw salon!
December is ongetwijfeld de drukste maand in jouw salon. Klanten, klanten, klanten en geen tijd voor marketing. Toch zijn de feestdagen een ideale periode
Wat willen jouw klanten?
Fantastische producten en een goede klantenservice, dat bieden we allemaal aan en dat is waarom klanten naar het salon komen toch? Denk nog maar eens na
5 Redenen waarom email nog steeds in jouw marketingplan past
Email, we krijgen er dagelijks een heleboel van binnen. Sommige mails zijn regelrechte spam wat de reputatie van een email de laatste tijd in het
Vooroordelen kosten geld
Klanten worden bij binnenkomst automatisch beoordeeld op hun voorkomen. Daar kan je niets aan doen, dat zit al in onze genen sinds de oertijd. We
Laat klanten sneller terugkomen naar jouw salon.
Door een drukke agenda en elke euro die twee keer omgedraaid alvorens uitgegeven wordt, rekken klanten steeds meer tijd tussen 2 afspraken. Een van de
10 Do’s en Don’ts op Facebook
Het is algemeen geweten, een Facebookpagina helpt je om jouw zaak bekender te maken bij jouw (potentiële) klanten. Maar gewoon een pagina online zetten is