
3 trucjes die supermarkten gebruiken om je meer te laten kopen
Supermarkten zijn zo ingericht om jou als klant zoveel mogelijk in de verleiding te brengen om dingen aan te kopen (die je vaak niet nodig

De ultieme Hashtag-gids voor salons
Een mooie foto of video is de start van een goede Instagrampost. Wanneer je die foto online wil plaatsen horen daar ook een beschrijving en

4 Tips voor een succesvol 2019
Het is officieel, 2019 staat nu écht voor de deur. En bij een nieuw jaar horen steeds goede voornemens en nieuwe plannen. Zowel voor jezelf

Hoe verander je een gewoonte in 3 stappen
Met het nieuwe jaar voor de deur hebben we stiekem allemaal wel een of ander goed voornemen in ons achterhoofd. Iets wat we graag willen

Is Social Media écht iets voor mijn salon?
Wanneer we het over social media hebben krijg ik al eens de vraag: “Werkt dat nu écht?” of “Kan je er echt meer klanten of

Adventskalender: 24 Businesstips tot Kerst
Je kent ze vast wel, de adventskalenders. Op 1 december doe je het eerste vakje open (met vaak een lekker chocolaatje, gadget of beautyproduct) en

Een cashflowplanning hoe doe je dat?
Ik merk dat het voor veel ondernemers lastig is om een bepaalde balans te vinden op het gebied van budget. Het kan bijvoorbeeld zijn dat

Wanneer is het genoeg?
Ik kom steeds vaker ondernemers tegen die al een tijdje bezig zijn en de initiële zakelijke doelen bereikt hebben. Daardoor kan je al eens met

De 3 meest gestelde vragen over het maken van video’s
Ik plaats ondertussen al een aantal jaar trouw elke 14dagen een video online. Sindsdien merk ik dat ik meer en meer vragen krijg over die

3 Redenen waarom je nu minder producten verkoopt dan je eigenlijk zou kunnen
Tijdens coaching vraag ik altijd naar de verkoop van producten en hoeveel % van de totale omzet die inneemt. En vaak krijg ik daar een

Hoe ga je om met tegenslag in je salon?
Succes bereiken én behouden met je zaak is niet altijd even makkelijk. Iedere ondernemer heeft wel eens een periode in zijn carrière waarbij hij of

Salon in de kijker: By Nina
In de video van deze week wil ik jullie weer inspireren met een salon in de kijker. Nina startte op haar 19de haar beautysalon en

Omgaan met klachten deel 2: Slechte online reviews
In mijn vorige artikel had ik het over hoe je op een professionele manier om kan gaan met klachten. Na de verschijning van die blog

Marketingtip: De verjaardag van je klanten
Tegenwoordig is beleving in je salon steeds belangrijker voor je klant. Maar die beleving ook tot bij je klant thuis brengen is een echte win-win.

Stappenplan: Omgaan met klachten
Niemand krijgt graag een klagende klant op zijn dak. En toch gebeurt het in elk salon weleens dat er klanten ontevreden zijn en dat ook

3 Tekenen dat het tijd is om je prijzen te verhogen
De prijzen van je diensten zijn vaak een punt van discussie en onzekerheid. Een van de vragen die ik dikwijls krijg is “Wanneer verhoog ik

Tijd besparen? Werk sneller met deze tips
Dat je prioriteiten moet stellen om je tijd goed te managen dat weet je waarschijnlijk wel. Maar de taken die dan bovenaan je prioriteitenlijstje staan

3 Tips om impulsaankopen te stimuleren
Impulsaankopen zijn (vaak kleine) aankopen die de klant op voorhand niet had gepland. Het zijn kleine extraatjes naast je “normale” productverkoop. Maar omdat vele kleintjes