Tips om makkelijker uit je comfortzone te stappen
Aaaah de comfortzone, heerlijk vertoeven daar. Maar helaas, wanneer je wil groeien (zowel op persoonlijk als op zakelijk vlak) is het nodig om die comfortzone
4 Tips voor een klantvriendelijk telefoongesprek
Het aantal telefoontjes dat je dagelijks krijgt is immens. Je kan het wat inperken door online afspraken te aanvaarden maar voor veel klanten blijft een
3 Eindejaarstips voor jouw salon
De laatste maand van het jaar komt er aan. Traditioneel is december voor veel salons de drukste maand van het jaar met een volle agenda
Komt een vaste klant plots niet meer? Hieraan kan het liggen…
De eerste indruk is heel belangrijk, de eerste keren dat een nieuwe klant bij je over de vloer komt doe je extra je best. Maar
Een marketingactieplan? Waar is dat goed voor?
Met het nieuwe jaar dat er aankomt is het belangrijk om te beginnen nadenken over je marketingplan. Doelen stellen, sterke en zwakke punten overlopen en
Plaats je prijzen op je website? + 3 Strategieën
Als het gaat over het plaatsen van prijzen op een website dan hoor ik vaak: “Ja maar wat als de concurrentie die prijzen dan ziet?”
Instagram challenge + 3 Instagram Tips
Na het succes van de Facebook-challenge eerder dit jaar, daag ik je uit om in de maand november elke dag iets op jouw Instagram te posten!
Checklist: Hoe kies je een goede boekhouder?
De meeste ondernemers werken samen met een boekhouder voor het bijhouden van de financiële kant van de zaak. Een boekhouder is een vertrouwenspersoon die je
4 ondernemerslessen die ik leerde van… mijn kat
Er zijn heel veel dingen die je als ondernemer al eens uit het oog durft te verliezen omdat het te druk is. Maar het zijn
3 Tips voor meer Facebook likes
Alhoewel het aantal likes op je pagina niet het belangrijkste getal is van je facebookpagina, voor (potentiële) klanten is het een eerste impressie van de
3 Ideeën om online afspraken te promoten
Het is al dikwijls genoeg bewezen dat online afspraken aanbieden aan je klanten vele voordelen heeft. Het zorgt niet enkel voor nieuwe klanten en klanten
Korting geven? Probeer dit eens…
Een van de vragen die ik het meest hoor is: “Moet ik korting geven?”. Mijn antwoord: “Soms”. Ik vind korting geven niet goed maar soms
Heeft je salon last van de puberteit?
Wanneer je salon groeit en je merkt dat er langere wachttijden zijn voor klanten of je krijgt de kans om een werknemer aan te werven,
Heb jij verkeerde geldovertuigingen?
Geld, het lijkt zo een zwaar onderwerp. Maar als ondernemer krijg je er dagelijks mee te maken. En uiteindelijk neem je als ondernemer ook een
Motivatievideo: Wat ik leerde van het schrijven van een boek
Tijdens het schrijven van mijn boek Succesvol Salon heb ik een aantal dingen geleerd over motivatie. In deze video wil ik je een echte motivatieboost
Hoe kan je Facebook-live inzetten voor jouw salon?
Een paar maand geleden kwam Facebook met zijn nieuwe feature: Facebook-live. Je kan daarmee letterlijk live videobeelden streamen naar jouw vrienden en fans. Ik heb
Omgaan met piekeren
Iedereen heeft al eens last van piekergedrag (jawel ik ook). Soms zelfs zo erg dat je er niet meer van kan slapen, je keuzes in
De 3 vragen die jouw home pagina moet beantwoorden
Dit artikel verscheen ook op kappersblog.nl De homepage van jouw website is meestal het allereerste wat jouw bezoekers te zien krijgen. Daar krijgen ze een