5 (Gratis) Online tools die elke Beauty – en lifestyle ondernemer nodig heeft!
1 Laat van jou horen met Mailchimp Met Mailchimp kan je eenvoudig en snel nieuwsbrieven sturen naar klanten. Zo kan je ze op de hoogte
Doe mee aan de Facebook-challenge!
In de maand mei daag ik jullie uit! Ik merk namelijk dat er heel veel beauty-en lifestylebedrijven een fanpagina hebben op Facebook (goed zo!) maar
Hoe ziet de ideale klantenkaart er uit?
Een tijdje geleden kreeg ik via mail een vraag: Beste Vicky, Ik denk er over om te starten met een klantenkaart. Mijn klanten vragen hier
Haal het maximum uit jouw beursbezoek
Binnenkort zijn er maarliefst 2 verschillende beurzen in België. De kappers leren de allerlaatste trends kennen op “The hair project” op 8 en 9 maart.
Maak komaf met laatkomers en no-shows
Elke saloneigenaar maakt het mee, klanten die systematisch te laat komen of zelfs gewoon niet komen opdagen! Het is frustrerend om te moeten wachten op
Het is nog niet te laat om Cupido naar jouw salon te halen
Valentijn is zo een van die “feestdagen” waarop heel veel last minute cadeaus worden gekocht. Het is dus zeker nog niet te laat om jouw
3 Veelgemaakte fouten bij e-mailmarketing
E-mailcampagnes zijn een fantastische manier om jouw klanten meer te vertellen over nieuwe producten, behandelingen of evenementen. Daarom bespreek ik met jullie 3 veelgemaakte fouten
Succesvol op Instagram met jouw salon
Als je nog niet beschikt over een Instagram-account maak er dan zo snel mogelijk een aan. Instagram is namelijk op korte tijd een heel populair platform
Het beste hulpmiddel om jouw doelen te bereiken.
Wie zijn doelen sneller wil bereiken moet die doelen visualiseren. Ons brein werkt namelijk met beelden in plaats van met woorden. Als ik begin te
Haal deze kerst het meeste uit jouw salon!
December is ongetwijfeld de drukste maand in jouw salon. Klanten, klanten, klanten en geen tijd voor marketing. Toch zijn de feestdagen een ideale periode
Wat willen jouw klanten?
Fantastische producten en een goede klantenservice, dat bieden we allemaal aan en dat is waarom klanten naar het salon komen toch? Denk nog maar eens na
5 Redenen waarom email nog steeds in jouw marketingplan past
Email, we krijgen er dagelijks een heleboel van binnen. Sommige mails zijn regelrechte spam wat de reputatie van een email de laatste tijd in het
Vooroordelen kosten geld
Klanten worden bij binnenkomst automatisch beoordeeld op hun voorkomen. Daar kan je niets aan doen, dat zit al in onze genen sinds de oertijd. We
Laat klanten sneller terugkomen naar jouw salon.
Door een drukke agenda en elke euro die twee keer omgedraaid alvorens uitgegeven wordt, rekken klanten steeds meer tijd tussen 2 afspraken. Een van de
10 Do’s en Don’ts op Facebook
Het is algemeen geweten, een Facebookpagina helpt je om jouw zaak bekender te maken bij jouw (potentiële) klanten. Maar gewoon een pagina online zetten is
3 Ideeën voor meer productverkoop
Dit artikel verscheen eerder op Beautybizz.be De productverkoop in jouw salon kan je al op een makkelijke manier verhogen door eens met een kritische blik
Wat zijn jouw doelstellingen?
Elke succesvolle ondernemer heeft duidelijke doelen nodig, eenvoudigweg “meer producten verkopen” volstaat niet. Wanneer je geen duidelijke doelen stelt blijft een succesvolle onderneming slechts een
Beter communiceren met jouw klanten
Jouw producten en diensten goed kunnen omschrijven is een ding, ook de manier waarop we die boodschap overbrengen is van cruciaal belang om een blijvende