skip to Main Content

Werken aan je zaak?

In huidige turbulente Corona-tijden zijn velen onder ons genoodzaakt om toe te kijken hoe de agenda leegloopt. In België moeten salons zelfs sluiten in het weekend. Heel frustrerend natuurlijk maar wel een nodige maatregel waar al genoeg over geschreven is.…

Lees meer

Product verkopen? Minder is meer!

Heb jij het wel eens meegemaakt dat iemand je een verhaal vertelt en jouw gedachten ongemerkt afdwalen? Logisch, we bezitten tegenwoordig het concentratievermogen van een goudvis (letterlijk) en dus dwalen we snel met onze gedachten af wanneer de ander met…

Lees meer

Een doelgroep kiezen is verliezen?

Elke "marketingguru" zegt het. Je moet een doelgroep kiezen of een "ideale klant" bepalen. Klinkt natuurlijk allemaal heel mooi maar wat wil dat nu concreet zeggen? En wat dan met die andere mensen? Is het niet gevaarlijk om je op…

Lees meer

Vergeten kosten in een kostprijsberekening

Wanneer je een kostprijsberekening maakt, is het een van de eerste stappen om alle (vaste) kosten eens op een rijtje te zetten. Kosten zoals elektriciteit, huur en water zijn evidente zaken. Helaas merk ik dat veel kostprijsberekeningen niet compleet zijn.…

Lees meer
Back To Top