
Hoe schrijf je een financieel plan? Stap 3
De vorige weken vertelde ik je al meer over het schrijven van een financieel plan. Stap 1 en Stap 2 hebben we achter de rug.

Hoe schrijf je een financieel plan? Stap 2
Vorige week kon je in mijn blog ‘Hoe schrijf je een financieel plan? Stap 1‘ al lezen hoe je je dagelijkse werking beschrijft in zo’n

Hoe schrijf je een financieel plan? Stap 1
Er zijn meerdere redenen waarom je een financieel plan zou schrijven. Bij de start van je zaak, bij de aanvraag van een lening of simpelweg

3 Ideeën voor meer Up of Cross-selling in jouw salon
Mijn Upsell en cross-sel challenge is een goede week ver. Misschien heb je wel al een leuke extra omzet binnen. Maar ookal doe je nog

De Upsell en Cross-sell challenge. Doe jij mee?
Meer omzet behalen kan grofweg op 2 manieren: * Ofwel trek je meer nieuwe klanten aan tot je agenda nokvol staat. * Of je haalt

Jouw social media inspiratie voor deze week
Als eigenaar van een kapsalon of schoonheidsinstituut weet je dat een sterke aanwezigheid op social media van essentieel belang is. Maar soms kan het lastig

Wanneer is het slim om te investeren?
Regelmatig krijg ik de vraag wanneer het slim is om te investeren in bijvoorbeeld een nieuw toestel, interieur of productlijn. Vaak heeft een investering uit

5 Ideeën voor een sterkere beleving
Een onvergetelijke salonervaring is de dag van vandaag cruciaal om klanten aan te trekken en te behouden. En onder die ‘beleving’ kan natuurlijk alles vallen.

3 Slimme financiële gewoontes voor 2024
Financiën, dat ene onderwerp waar maar weinig ondernemers echt warm voor lopen. Ik moet toegeven, het doorspitten van facturen elk kwartaal is niet bepaald mijn

Is het tijd om van koers te veranderen met je salon?
De beautysector is een van de sectoren met de meeste innovatie. Dagelijks komen er nieuwe producten, behandelingen en inzichten bij. Dat betekent ook dat je

Maak van december wél een topmaand
November was een uitdagende maand voor veel kappers en schoonheidssalons. Minder afspraken, last-minute annuleringen en agenda-veranderingen hebben hun tol geëist op de omzet. Maar laten

3 Excuses die je groei belemmeren
Heb je het gevoel dat je zaak niet groeit zoals je had gehoopt? Misschien houd je jezelf wel tegen met excuses die je groeipotentieel belemmeren.

De voor- en nadelen van Black Friday
Black Friday, de jaarlijkse koopjesdag die oorspronkelijk uit de Verenigde Staten komt, is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Tijdens deze dag

Timemanagement: Omarm technologie voor meer productiviteit
Als ondernemer loeren afleidingen altijd om de hoek. Niet ideaal om die eindeloze to do-lijst af te werken natuurlijk! Gelukkig leven we in 2023 en

Waarom zijn sommige salons succesvol en andere niet?
Het landschap van schoonheidssalons en kapsalons is de afgelopen jaren enorm geëvolueerd. Terwijl sommige vestigingen floreren en een trouwe klantenkring opbouwen, worstelen anderen om het

5 Gratis manieren om je zaak of diensten te promoten
Dat je veel ‘lawaai’ moet maken om klanten te krijgen of een (nieuwe) dienst te verkopen, weet je ondertussen wel. Maar dat hoeft niet altijd

Ga voor €1000 extra omzet deze maand
Ik daag jou deze maand uit om eens te focussen op hoe je meer omzet kan genereren. Want vaak maken kleine beetjes al snel een

3 Redenen waarom je aanbod niet aanslaat
Ken je dat… Start je vol enthousiasme met je zaak of beslis je om te investeren in iets nieuws, en dan blijkt dat totaal niet