5 redenen waarom klanten niet reageren op je aanbod
Ken je dat, je post op social media, stuurt een nieuwsbrief uit maar het lijkt wel alsof je alle moeite voor niets doet. Want klanten
Productverkoop stimuleren via social media
Je weet dat productverkoop belangrijk is voor de financiële gezondheid van je salon. En uiteraard wil je dan ook je social media kanalen inzetten om
3 Tips voor meer afspraken in september
De maand september is voor veel salons een rustigere maand. Vooral wanneer je ouders van schoolgaande kinderen als doelgroep hebt, kan je voelen dat afspraken
Profit first, wat is dat?
Ik krijg regelmatig de vraag om even mee te kijken naar de financiën. Vooral omdat veel saloneigenaren worstelen met financiële stabiliteit, ondanks dat de agenda
Versterk je branding met deze 5 metaforen
Als je wil opvallen met je salon, dan is het slim om goed na te denken over je branding en je concept. Hoe sterker dat
Het geheim achter succesvolle salons: Ben jij goed bezig?
Elke ondernemer vraagt het zich weleens af: “Ben ik wel goed bezig?” Het is een cruciale vraag die je moet stellen om ervoor te zorgen
3x Waarom het niet lukt om productief te werken
Ik krijg best vaak de opmerking: “Het lijkt alsof ik al dat werk nooit af krijg”. Zeker wanneer we het hebben over alle taakjes die
Boekhoudtalk: De BTW
Wanneer je een bedrijf runt, krijg je te maken met verschillende fiscale verplichtingen. Een van de meest voorkomende is de BTW, oftewel de Belasting over
Veranderingen in het algortime van Instagram
Wanneer je Instagram gebruikt voor je zaak dan weet je dat het algoritme invloed heeft op hoeveel mensen je posts te zien krijgen. Hoe beter
Schud slapende klanten wakker
Het is algemeen geweten dat het meer tijd en geld kost om nieuwe klanten aan te trekken dan om bestaande klanten te behouden. Maar soms
Hoe schrijf je een financieel plan? Stap 3
De vorige weken vertelde ik je al meer over het schrijven van een financieel plan. Stap 1 en Stap 2 hebben we achter de rug.
Hoe schrijf je een financieel plan? Stap 2
Vorige week kon je in mijn blog ‘Hoe schrijf je een financieel plan? Stap 1‘ al lezen hoe je je dagelijkse werking beschrijft in zo’n
Hoe schrijf je een financieel plan? Stap 1
Er zijn meerdere redenen waarom je een financieel plan zou schrijven. Bij de start van je zaak, bij de aanvraag van een lening of simpelweg
3 Ideeën voor meer Up of Cross-selling in jouw salon
Mijn Upsell en cross-sel challenge is een goede week ver. Misschien heb je wel al een leuke extra omzet binnen. Maar ookal doe je nog
De Upsell en Cross-sell challenge. Doe jij mee?
Meer omzet behalen kan grofweg op 2 manieren: * Ofwel trek je meer nieuwe klanten aan tot je agenda nokvol staat. * Of je haalt
Jouw social media inspiratie voor deze week
Als eigenaar van een kapsalon of schoonheidsinstituut weet je dat een sterke aanwezigheid op social media van essentieel belang is. Maar soms kan het lastig
Wanneer is het slim om te investeren?
Regelmatig krijg ik de vraag wanneer het slim is om te investeren in bijvoorbeeld een nieuw toestel, interieur of productlijn. Vaak heeft een investering uit
5 Ideeën voor een sterkere beleving
Een onvergetelijke salonervaring is de dag van vandaag cruciaal om klanten aan te trekken en te behouden. En onder die ‘beleving’ kan natuurlijk alles vallen.
3 Slimme financiële gewoontes voor 2024
Financiën, dat ene onderwerp waar maar weinig ondernemers echt warm voor lopen. Ik moet toegeven, het doorspitten van facturen elk kwartaal is niet bepaald mijn
Is het tijd om van koers te veranderen met je salon?
De beautysector is een van de sectoren met de meeste innovatie. Dagelijks komen er nieuwe producten, behandelingen en inzichten bij. Dat betekent ook dat je
Maak van december wél een topmaand
November was een uitdagende maand voor veel kappers en schoonheidssalons. Minder afspraken, last-minute annuleringen en agenda-veranderingen hebben hun tol geëist op de omzet. Maar laten
3 Excuses die je groei belemmeren
Heb je het gevoel dat je zaak niet groeit zoals je had gehoopt? Misschien houd je jezelf wel tegen met excuses die je groeipotentieel belemmeren.
De voor- en nadelen van Black Friday
Black Friday, de jaarlijkse koopjesdag die oorspronkelijk uit de Verenigde Staten komt, is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Tijdens deze dag
Timemanagement: Omarm technologie voor meer productiviteit
Als ondernemer loeren afleidingen altijd om de hoek. Niet ideaal om die eindeloze to do-lijst af te werken natuurlijk! Gelukkig leven we in 2023 en
Waarom zijn sommige salons succesvol en andere niet?
Het landschap van schoonheidssalons en kapsalons is de afgelopen jaren enorm geëvolueerd. Terwijl sommige vestigingen floreren en een trouwe klantenkring opbouwen, worstelen anderen om het
5 Gratis manieren om je zaak of diensten te promoten
Dat je veel ‘lawaai’ moet maken om klanten te krijgen of een (nieuwe) dienst te verkopen, weet je ondertussen wel. Maar dat hoeft niet altijd
Ga voor €1000 extra omzet deze maand
Ik daag jou deze maand uit om eens te focussen op hoe je meer omzet kan genereren. Want vaak maken kleine beetjes al snel een
3 Redenen waarom je aanbod niet aanslaat
Ken je dat… Start je vol enthousiasme met je zaak of beslis je om te investeren in iets nieuws, en dan blijkt dat totaal niet
Actief op social media terwijl je van vakantie geniet
EIN-DE-LIJK kan je van je vakantie genieten. En uiteraard wil je even helemaal niet meer denken aan actief blijven op social media. Maarja… Je weet
Won ik de loterij maar… Wat als je geldproblemen hebt?
Tijdens coachinggesprekken hebben we het al snel over geld. Een gezonde financiële balans is uiteraard een weerspiegeling van een gezonde zaak. Maar door (te) hoge
Klanten aantrekken door emotie
Ik zeg het heel vaak: Mensen kopen op gevoel. Zelfs studies aan Harvard bevestigen dat. Emotie is de nummer 1 beslisser als het gaat om
Producten verkopen via social media?
We zijn halverwege de verkoopchallenge. Misschien heb je nog net dat extra stukje motivatie nodig om de rest van de maand te blijven adviseren. Of
Ik daag je uit: Verkoop (meer dan) 1 product per dag
Het begint een traditie te worden. Elk jaar opnieuw organiseer ik een verkoopschallenge waarbij ik jullie uitdaag om (minstens) 1 product per dag te verkopen.
3 Tips voor meer succes
Succes, ik heb er al veel video’s en blogs over gemaakt. En hoewel succes voor iedereen anders is, is de weg daar naartoe vaak toch
4 Waarheden over marketing voor jouw zaak
Marketing, een onderwerp waar ik regelmatig vragen over krijg. En vooral: waar hoge verwachtingen op rusten. Dat mag uiteraard want zonder marketing-acties en middelen is
4 Tips voor een ‘verkopende’ productkast
Of je nu een grote verkoopsruimte hebt of slechts 1 plankje aan de muur. Je wil natuurlijk je producten zo goed mogelijk tentoonstellen. En daar
4 Valkuilen voor ondernemers
Wist je dat meer dan 50% van de ondernemers er alweer mee stopt binnen de 5jaar? En in een sector met zoveel concurrentie zoals die
Wanneer kan je investeren?
Als ondernemer wil je groeien met je zaak. En bij groeien komen ook investeringen kijken. Een nieuw interieur, toestel, product… Een investering kan altijd wel
Zo krijg je inspiratie voor je social media en/of blog
Die social media, héél leuk allemaal en onmisbaar voor de marketing van je salon maar wat zet je daar toch in godsnaam steeds op? Zeker
De 3 E’s voor meer bereik op social media
Wanneer je iets post op social media, dan wil je natuurlijk ook dat die post veel mensen bereikt. Je zal waarschijnlijk wel al gemerkt hebben
Hoe je zaak promoten als introvert
Je kan er niet omheen, als je een zaak start zal je aan marketing moeten doen. Je zal bij wijze van spreken van de daken
Tips om alles uit een beursbezoek te halen
Binnenkort start er alweer een nieuw beursseizoen met verschillende voorjaarsbeurzen waar we hopelijk weer wat nieuwigheden kunnen spotten. Heb jij ook het gevoel dat je
Hoe je emotie uit je prijzen haalt.
Ik denk dat een groot aantal ondernemers elk jaar in januari een prijsverhoging doorvoert. Anderen doen dat dan weer in andere maanden van het jaar.
Tips om jouw doelen in 2023 te behalen
Een nieuw jaar, een nieuw onbeschreven blad. En zoals elk jaar komen daar ook telkens goede voornemens en doelstellingen bij. Helaas zijn we die doelen
Waarom trage groei beter is dan een korte boost
Snelle groei is populair. Het inspireert mensen en het valt op wanneer iets of iemand ‘plots’ populair is. Maar een snelle groei wil niet zeggen
Meer omzet in de maand december
December is bij veel salons traditioneel een drukke maand. Logisch, iedereen wil er goed uitzien wanneer ze aanschuiven aan de feesttafel. Ik merk dat het
Herken jij koopsignalen?
Wanneer je advies geeft aan je klant, reageert de klant steeds op een bepaalde manier om te laten weten dat er interesse is of net
3 Tips om meer producten te verkopen in jouw salon
Deze maand november daag ik jou uit om elke (werk)dag een product te verkopen. Misschien heb je de uitdaging voor jezelf wel pittiger gemaakt en
Verkoopchallenge 2022
Elk jaar daag ik jullie uit om een maand lang te focussen op productverkoop. En dat is dit jaar niet anders. In de maand november
Boekhoudtalk: Verschil tussen een eenmanszaak en een vennootschap
Wanneer je een bedrijf wil starten, kies je een rechtsvorm. Dat is als het ware de juridische jas van je onderneming. De meeste ondernemers starten
Tips voor een goede prijslijst
Ik merk dat er heel veel ondernemers in de beauty-industrie bezig zijn met hun prijslijst. Niet verwonderlijk, door de stijgende kosten is het nodig om
Is de beautyindustrie recessiebestendig? 4 Manieren om een mogelijke recessie te doorstaan
Je kan geen krant of nieuwssite openen of je leest vrij snel al het R-woord. Recessie. Wist je dat we doorgaans elk decennium ongeveer geconfronteerd
Productiever door niets te doen?
We hebben allemaal een druk druk druk leven. Een volle agenda in je salon, een vreselijk lange to do lijst, je gezin gelukkig houden, af
Jij kiest de standaarden in je salon, niet je klant.
Heb jij ook wel eens het gevoel dat je alles doet om je klanten tevreden te stellen? Vaak met veel bochtenwerk of gepieker als gevolg?
Wat is inflatie en wat zijn de gevolgen voor salons?
Je kan geen krant of nieuwssite openen of je leest over inflatie. En vooral: hoe die inflatie gestegen is sinds de pandemie en oorlog. Maar
4 Aankooptips voor jouw salon
Bij het runnen van een salon kan je er niet buiten: de aankoop van producten. En dan niet alleen voor verkoop aan je klanten maar
Verkopen zonder verkoperig te zijn
We weten dat de verkoop van producten (of upsell van diensten) een belangrijk percentage is van onze totale omzet. Veel salons hebben dat deel van
‘Korting’ of ‘Besparen’, waar kiezen klanten voor?
Stel je voor dat je door simpelweg 1 woordje te veranderen, meer resultaat zou krijgen op je promotie? Het zou zomaar kunnen! Wat klinkt beter?
Ben jij een goede baas voor jezelf?
Daar ben je dan, misschien net gestart als ondernemer of misschien al jaren bezig met je salon. Je werkt met volle passie de ziel uit
3 Redenen waarom je geldsituatie een boeltje is
Aaah de financiën, ik kom niet veel ondernemers tegen die het écht leuk vinden om er mee aan de slag te gaan. En ik geef
5 Ideeën om meer klanten aan te trekken
Loopt de klantenstroom voor jouw salon niet zoals verwacht of ben je simpelweg op zoek naar wat marketing-schop-onder-de-kont? In deze video geef ik je 5
6 Valkuilen bij productverkoop
De verkoop van producten (of van duurdere behandelingen) kan voor een serieuze omzetstijging zorgen voor jouw salon. Dagelijks heb ik het wel over productverkoop en
3 Foutieve redenen waarom je denkt dat je niet goed bent met geld/je cijfers
Ik hoor het al eens: “Ja maar ik ben niet goed in cijfers” en wanneer we tijdens het coachinggesprek dan even verder praten over cijfers
Werkt social media je succes tegen?
We weten het allemaal: Social media is een fantastisch hulpmiddel om je zaak te laten groeien. Maar ik merk regelmatig dat net die social media
3 Redenen om te stoppen met kortingen
Waarom durven zo veel saloneigenaars niet de prijs vragen die ze waard zijn? Waarom wordt er in deze sector zo veel gebruik gemaakt van kortingen?
Zelfstandige basis: Stoelverhuur of commissie?
Wil je graag je salon uitbreiden met een medewerker? Dan kan je die natuurlijk in dienst nemen op de klassieke manier. Maar ik krijg regelmatig
Tips om assertiever te communiceren (zonder grof of onderdanig over te komen)
Communiceren, we doen het dagdagelijks. Met klanten, onze partner en kinderen, familie en vrienden… En de manier waarop je communiceert is de basis voor die
De grootste marketingfout die je kan maken
Wanneer je ‘aan marketing doet’ voor je zaak dan start je vaak met volle overtuiging. Je schreeuwt het van de daken ‘KOOP BIJ MIJ!’. En
Hoeveel loon geef jij jezelf?
Tijdens elke workshop over financiën, tijdens elke coaching en ook in mijn boek Succesvol Salon (en binnenkort in mijn nieuwe boek 🎉) zeg ik dat je
Zo begin je aan een marketingplanning voor een heel jaar
Een nieuw jaar komt steeds dichter bij. Traditioneel stellen we doelen en maken we goede voornemens. Misschien is jouw goed voornemen wel dat je eens
Doet de prijs er nu echt toe?
Een van mijn favoriete discussies tijdens workshops gaat over de prijs. Altijd animo verzekerd! Want ja, doet prijs er toe bij de aankoop van producten?
Zo kan je zien of de klant interesse heeft in je product
Wanneer je een adviesgesprek hebt met je klant over producten of diensten, is het belangrijk dat je je klant goed observeert. Want hoe beter jij
De Verkoopchallenge is terug!
Al sinds 2017 is er jaarlijks een verkoopchallenge. Altijd deden jullie massaal mee aan de 1 verkoop per dag challenge. En zelfs tot vandaag krijg
Stijgende energieprijzen = prijs in je salon omhoog?
Nu het in de media barst van onheilspellende berichten over onze stijgende energiefactuur, krijg ik regelmatig de vraag of de prijs voor behandelingen in kapsalons
Nieuwe Instagram updates
Instagram begint voor steeds meer salons een betrouwbare partner te worden als het gaat over het aantrekken van nieuwe klanten of productverkoop. Maar om Instagram
Bye Bye uitstelgedrag
Ken je dat, dat je een (vaak lastige) taak zoals administratie en marketing voor je uit blijft schuiven? Je zegt dan: “Goh, nu is het
Tips voor het aanvragen van een zakelijke lening
Wanneer je in iets wil investeren terwijl je het geld daar niet voor hebt, denken we al snel aan het aanvragen van een lening. Maar
5 Instagram REEL- ideeën voor jouw salon
Een jaar geleden maakte ik een video als introductie naar de toen nieuwe Instagram Reels. Ondertussen hebben die Reels al goed hun doel bewezen en
10 Redenen waarom klanten kopen
De consument koopt bepaalde producten en behandelingen niet zomaar. Er is steeds een behoefte waaraan moet worden voldaan door dat product aan te kopen. Hoe
Jakkes, de btw afrekening
We sluiten het tweede kwartaal van 2021 af. Daar hoort voor de meeste bedrijven ook het verplichte indienen van de btw aangifte bij. De kans
Tips voor minder chaos (in je hoofd)
Je kent het wel, het is druk in je salon, druk op je bureau (‘grr waar ligt die factuur ergens?!”) en druk in je hoofd.
3 Tips om slecht verkopende producten toch te verkopen
Elke salon of winkel heeft producten waarvan het lijkt alsof ze vanzelf verkopen, de zogenaamde bestsellers. En helaas zijn er ook items die maar op
Hoeveel bedraagt een noodspaarpotje?
Als ondernemer wil je natuurlijk zo snel mogelijk een succesvolle zaak uit de grond stampen. En daar komt heel wat tijd en geld bij kijken.
5 Marketing-ideetjes
Ik merk dat bij de meeste salons de eerste drukte na de lockdown wat gaan liggen is. En daar waar veel salons klanten hebben bijgekregen,
3 Tips tegen perfectionisme
Dat je in je vak en met je klant graag perfect werk wil leveren is volgens mijn heel normaal. Perfectie wordt echter een probleem als
Hoe interpreteer je de financiële statistieken van je salon?
In je zaak krijg je dagdagelijks met geld te maken. Je cijfers kennen en weten hoe je ze moet “lezen” helpt je business écht vooruit.
Meer verkopen door social media
Om meer productverkoop te behalen zal je je klanten in je zaak moeten warm maken door het voeren van een adviesgesprek. Maar je kan dat
Hoe ga jij om met hoge cijfers?
Tijdens een coaching zeg ik het al eens vaker, als ondernemer moet je om kunnen met hoge bedragen. Zeker wanneer we het financiële plaatje bekijken
Hoeveel omzet moet je behalen om ’te kunnen leven’ van je salon?
Omzet, kosten, winst, cashflow… Dat we ze allemaal in de gaten moeten houden als ondernemer weet je vast wel. Toch wil je als ondernemer wel
Sluiting 3: Tips om hiermee om te gaan
Bijna niet te geloven, voor de 3de keer sluiten in België de salons en dat zorgt voor enorm veel emoties. Met deze video wil ik
Jaloers op concurrentie? Zo ga je er mee om!
Kijk jij ook wel eens (via social media) naar andere salons? En voel je je daardoor misschien wat afgunstig? In deze video leg ik je
Bang om “pusherig” over te komen?
Bij verkopen denken we vaak aan typische autoverkopers die je gladjes in de eerste de beste fiat 500 de deur uit laten rijden. Om nog
Tips om meer uit je Instagram Stories te halen
Vorige week daagde ik je uit om mee te doen aan de Instagram Story Challenge. Downloadde je het 31-dagen contentplan daarvoor al? In deze video
Doe mee aan de Story-challenge!
Volgende week is het alweer maart! En bij een nieuwe maand, horen nieuwe doelen en misschien ook wel een nieuwe challenge. Met deze Story-challenge daag
Tips voor een succesvolle heropening
Op 13 februari mogen de kapsalons in België hun scharen weer bovenhalen. In België hopen de andere contactberoepen op 1 maart te mogen volgen en
Ik maak verlies, wat nu?
Verlies of minder verdienen dan gehoopt is niet wat je in gedachten had toen je begon met je bedrijf. Integendeel! En hoewel een verlies aan
10 Sterke marketingwoorden
Teksten op je website of folder, die post of advertentie of social media. Vaak schrijven ze we vanuit ons buikgevoel zonder écht goed na te
7 Groeistrategieën voor jouw salon
Aan het begin van het nieuwe jaar komen er steeds weer goede voornemens, plannen en doelen boven. Voor velen onder ons is ‘groeien met de
Tips om meer bezoekers naar je webshop te trekken
Helaas zijn de deuren van kapsalons en schoonheidssalons weer dicht. Met z’n allen proberen we nu via online kanalen toch dat beetje extra omzet te
Checklist voor december 2020
De laatste maand van 2020 is aangebroken. En je mag het dan misschien wel een rotjaar vinden, 2021 hoeft dat niet te zijn! Laten we
Plan je marketing met een businessplanner
Aan het einde van het jaar is het dé periode om je bedrijf voor te bereiden op het nieuwe jaar. Doelen stellen en marketingplannen maken,
Online huid/haar-advies. Hoe pak je dat aan?
De afgelopen maanden zijn we met z’n allen veel meer online beginnen werken. Plots waren er webinars, Facebook en Instagram live-sessies, webshops en kwamen er
Doe mee met de videochallenge
Dat video’s niet meer weg te denken zijn in je marketingplanning wist je al. Maar voor veel ondernemers is het toch lastig om je verhaal
Lockdown 2.0: Stappenplan om hier positief door te komen
Hier gaan we weer, sinds vandaag zijn in België de salons weer 6 weken gesloten. Een serieuze klap die heel wat emoties met zich meebrengt.
Afbellers en minder omzet door Corona? Dit zou je kunnen doen.
Ik merk de laatste weken dat er bij veel saloneigenaren meer onzekerheid is. Dit heeft vooral te maken met klanten die afbellen (uit angst of
Last van keuzestress als ondernemer? Deze 3 tips helpen je kiezen
Ik vertelde in een eerder artikel al over keuzestress bij klanten. Het hebben van te veel keuzes kan voor een verlammend gevoel zorgen. Zo verkoop
Investeer dit jaar nog! (Het kan interessanter zijn dan je denkt)
Door de wereldwijde coronacrisis en de daarbij verwachte economische crisis houden heel veel bedrijven momenteel het geld in eigen zakken. Investeringen worden uitgesteld of zelfs
Waarom het geen goed idee is om kortingsacties te doen
Korting geven aan klanten is voor veel ondernemers een nobrainer in het marketingplan. Maar het is niet omdat je kortingsacties doet, dat je daardoor ook
Rustigere periode? 10 Dingen die je kan doen
Misschien is het momenteel wat rustiger in je zaak. Of misschien verwacht je binnenkort een moment waarop je agenda wat minder gevuld is. Hoe kan
Verkoop je 1, 2 of 3 producten?
Velen onder jullie doen dit jaar weer mee met de verkoopchallenge. Minstens 1 product per dag verkopen is de opdracht. En elke dag geef ik
3 Tips om productiever te werken
Veel ondernemers hebben moeite om een steeds langer wordende takenlijst afgewerkt te krijgen. Je neemt wat tijd vrij in je agenda om specifiek aan bepaalde
Doe mee met de verkoopchallenge
Zowel en 2017 als in 2019 deden jullie mee met de 1 verkoop per dag challenge. Ik kreeg er telkens zulke fijne feedback op dat
5 Redenen waarom je marketing niet werkt
Ik hoor het al eens vaker: “Vicky, ik heb alles qua marketing al geprobeerd maar niets lijkt écht te werken”. Logisch dat je je dan
Bezorg jij jouw klanten keuzestress?
De dag van vandaag kunnen we quasi alles kiezen. Van onze outfit tot wat we willen voor de lunch, van belangrijke bedrijfskeuzes tot welke foto
Instagram Reels: Wat is dat?!
Instagram kwam eind vorige week in België en Nederland met de nieuwe applicatie Reels. Het doet heel erg denken aan TikTok maar doordat het in
5 Misverstanden over een burn-out
Ik schreef al eerder wel eens over burn-outs. Vooral tips om deze te voorkomen of om de eerste signalen van een burn-out te herkennen. De
4 Redenen waarom klanten niet kopen
Je weet dat productverkoop o zo belangrijk is om een mooie omzet te genereren. Maar waarom lukt het niet om bij elke klant een product
Klantenkaarten en spaarprogramma’s, ja of nee?
Veel salons werken met een spaarprogramma of klantenkaart. Op zich geen slechte zet want het is een middel om klanten aan je zaak te binden
3 Wetenschappelijk bewezen manieren om je doelen te bereiken
Het bereiken van je doelstellingen of voornemens, er zijn al veel onderzoeken naar gedaan. Want hoe komt het dat we onze doelen soms wel en
Boekhoudtalk: Afschrijvingen hoe werkt dat?
Het lijkt me interessant om af en toe eens wat boekhoudkundige termen te verduidelijken aan de hand van een blogartikel. Dit omdat ik vooral merk
4 Tips over omgaan met problemen
Of je nu ondernemer bent of niet, er komen dagelijks wel enkele obstakels of problemen op ons pad. Hoe we daarmee opgaan bepaalt welke impact
Wat je absoluut NIET moet doen als je een zaak runt
Ik merk het vaak bij de zaken waar ik langskom maar ook bij mezelf (ahum), bij het runnen van een bedrijf sluipen slechte gewoonten er
Ziet je zaak er professioneel uit?
Wil je graag nieuwe klanten aantrekken? Dan heb je maar beter een professionele uitstraling. Klanten willen immers zeker zijn dat ze hun geld aan de
Heeft je salon last van groeipijn?
Wanneer je van start gaat met je eigen zaak is elke klant welkom en geen enkele taak je te veel. Langzaamaan raakt je agenda voller
Tips om een financiële buffer op te bouwen
Een financiële buffer of een noodspaarpotje. Ik raad het elke ondernemer al jaren aan. En soms zijn er van die momenten waarbij de noodzaak van
6 Beginners tips voor het starten met video
De laatste maanden valt het op. Meer en meer salons maken gebruik van video op social media. Dat het steeds belangrijker wordt is te merken
Ondernemersvalkuilen na Corona
Op 11 mei mogen de salons in Nederland weer klanten ontvangen. In België hopen we op 18 mei te mogen volgen. Ik hoorde al van
3 Ondernemerslessen door Corona
Nu we met z’n allen met wat meer afstand naar onze zaak kunnen kijken valt het me meer en meer op dat er misschien ook
Marketing in tijden van Corona
Dat de salons moesten sluiten hadden we een aantal weken geleden niet zien aankomen. Logisch dus dat we met z’n allen in een soort van
Omgaan met onzekere situaties
Dat de huidige corona-lockdown voor veel ondernemers zware tijden zijn is meer dan normaal. Een onzekere situatie waarin er amper perspectief is over de toekomst
Wettelijke regels webshops
Nu we met z’n allen verplicht moeten sluiten, richten veel salons in allerijl een webshop op. Erg leuk om toch wat extra omzet te genereren
Online marketing is meer dan alleen social media
Het lijkt soms wel dat social media een synoniem is voor online marketing. Maar het is veel meer dan dat alleen. In deze video geef
Instagram Challenge April 2020
Nu we met z’n allen een tikkeltje meer tijd hebben, is het fijn om nieuwe dingen aan te leren. Ik kreeg de afgelopen week vaak
Steunmaatregelen voor ondernemers tijdens de Corona-crisis
Dat ook de beauty-sector getroffen wordt door de corona-crisis is zelfs licht uitgedrukt. Zowel schoonheidsinstituten als kapsalons moeten sluiten. Dit brengt uiteraard financiële bezorgdheden met
Werken aan je zaak?
In huidige turbulente Corona-tijden zijn velen onder ons genoodzaakt om toe te kijken hoe de agenda leegloopt. In België moeten salons zelfs sluiten in het
Motivatie kwijt als ondernemer?
Als ondernemer sta je er voor (bijna) alles alleen voor. Beslissingen nemen, administratie, klanten bedienen, marketing… Niet moeilijk dat je al eens je motivatie verliest.
3 Tips voor een mooiere Instagramfeed
Dat je Instagram niet meer links mag laten liggen in je marketing, weet je ondertussen wel. Wist je trouwens dat het reactiepercentage een pak hoger
Verbeter je intakegesprek
Wist je dat 97% van de saloneigenaren zeggen dat ze een intakegesprek doen voor de start van elke behandeling? En wist je dat slechts 7%
Een hogere omzet is niet altijd beter
Iedereen is ze wel eens tegengekomen. Ondernemers (en ja hoor, ook coaches) die pronken met hun honderduizenden euro’s omzet. Sommigen vertellen erbij dat ze er
10 Tips voor meer groei met jouw salon
Wil jij graag meer groei/rendement in jouw salon en ben je even inspiratieloos wat jou daarbij zou kunnen helpen? Dan is deze video zeker iets
Product verkopen? Minder is meer!
Heb jij het wel eens meegemaakt dat iemand je een verhaal vertelt en jouw gedachten ongemerkt afdwalen? Logisch, we bezitten tegenwoordig het concentratievermogen van een
Een doelgroep kiezen is verliezen?
Elke “marketingguru” zegt het. Je moet een doelgroep kiezen of een “ideale klant” bepalen. Klinkt natuurlijk allemaal heel mooi maar wat wil dat nu concreet
Hoe lang duurt het eer je een volle agenda mag verwachten?
Je richt je salon in, kiest producten uit waarmee je wil werken, maakt een website en Facebookpagina aan en dan… Wacht je op klanten. Het
Vergeten kosten in een kostprijsberekening
Wanneer je een kostprijsberekening maakt, is het een van de eerste stappen om alle (vaste) kosten eens op een rijtje te zetten. Kosten zoals elektriciteit,
Minder werken als ondernemer?
Wist je dat de gemiddelde Belgische zelfstandige 57uur per week werkt? En dat 1 op 10 ondernemers elke week 80uur werkt? 4 op 5 zelfstandigen
Verkoop jij vanuit je hart?
Denk jij bij het verkopen van producten ook aan die typische “gladde” verkopers die je iets willen aansmeren? Niet moeilijk dat je daardoor huiverig staat
Salon Marketingtrends 2020
Met het nieuwe jaar voor de deur is het altijd leuk om te bekijken welke marketingmiddelen en methoden er in 2020 gebruikt zullen worden. Sommige
5 Stappen naar een krachtig businessplan
Of je nu van plan bent om een bedrijf op te starten of al jaren meedraait, een businessplan is een belangrijke leidraad die je helpt
Spaar jij 10.000 euro in 2020?
In m’n boek Succesvol Salon schreef ik al over het opbouwen van een buffer. Een bedragje dat je spaart voor wanneer pech toeslaat. Hoe hoog
Wat zijn jouw excuses?
Elke dag verzinnen we excuses om maar niet datgene te moeten doen dat ons bedrijf laat groeien. In de video van vandaag leg ik jou
Marketingtermen uitgelegd
Dus, je bent op zoek naar nieuwe klanten en beslist daarom om wat meer aan je marketing te werken. Zoekend naar inspiratie surf je het
Tips voor een goede nieuwsbrief
Wanneer je een marketingplan schrijft moet je ook even nadenken over welke kanalen je zoal zal gebruiken voor het promoten van je bedrijf. Social media,
Tref NU je voorbereidingen voor de eindejaarsperiode
Je zou het niet zeggen als je even naar buiten kijkt maar de kerstperiode komt er echt aan. Nog een aantal weken en we zitten
Hoeveel loon geef jij jezelf als ondernemer?
Tijdens elke workshop over financiën, tijdens elke coaching en ook in mijn boek Succesvol Salon zeg ik dat je jezelf als ondernemer een loon moet
De meest gestelde vragen over Business in Barcelona
Het valt me op dat ik bij bijna elke coaching of workshop vragen krijg over onze Business in Barcelona trip. Een week waarin we met
Meer producten verkopen? Let op voor deze 3 valkuilen
Het verkopen van producten is een echte boost voor je omzet. Daar meer op inzetten kan dan ook een sterke financiële groei betekenen. + Wanneer
Voel minder stress als ondernemer
Stress, het is eigenlijk nergens goed voor, niet voor jouw lichaam maar ook niet voor jouw zaak. Of je nu stress hebt omdat het gigantisch
Rustige periode? Zo kan je dat in de toekomst vermijden
Heeft jouw agenda last van rustige periodes afgewisseld met drukke momenten? Schiet je in de stress wanneer je agenda er wat leger uitziet? En waarom
Luiheid vs. Ondernemen
Lui zijn of met andere woorden écht tijd voor jezelf maken en niets doen zou je niet zo direct linken aan een goede ondernemer. Toch
Valkuilen voor ondernemers deel 2
In dit artikel besprak ik onlangs al 4 veelvoorkomende valkuilen bij ondernemers. Ik kreeg er best veel reacties op. Opmerkingen die me inspireerden om een
5 Tips om met meer impact te communiceren
Jouw producten en diensten goed kunnen omschrijven is één ding, ook de manier waarop we die boodschap overbrengen is van cruciaal belang om een blijvende
Komt een vaste klant plots niet meer terug?
Iedereen maakt het wel eens mee. Een vaste klant komt plots niet meer. Soms merk je het direct, wanneer hij of zij geen nieuwe afspraak
Terug productief na je vakantie?
In deze tijd van het jaar gaan er veel mensen even tussenuit. Hopelijk heb jij ook al een deugddoende vakantie achter de rug? Of heb
Moeilijkheden om je facturen te betalen? Dit kan je doen
Elke ondernemer komt wel eens op een punt waarbij die denkt “Zoveel facturen! Hoe ga ik dat allemaal betalen?”. Een serieus (cashflow)probleem dus. Dit zomaar
Inspiratie nodig? 5 Ideetjes voor je blog of nieuwsbrief
Daar zit je dan, te staren naar een lege pagina. Je wil een blog schrijven of een nieuwsbrief opstellen om te versturen naar je klanten
3 Talenten van topondernemers
Ik praat dagdagelijks met verschillende ondernemers. De een is al helemaal waar ze wilde staan en onderzoekt wat de volgende stap zou kunnen zijn. Terwijl
Kosten besparen? Dit kan je doen
Een goede ondernemer zoekt niet enkel naar manieren om z’n omzet te verhogen maar is ook alert als het om de kosten gaat. Zeker wanneer
Hoe ga je om met negatieve mensen?
Je hebt vast wel zo iemand in je omgeving, iemand die continu lijkt te zeuren en in alles het negatieve ziet. In de beauty- en
Zorgen productpakketten voor betere verkoop?
Je ziet het in bijna elke winkel of online shop: Productpakketten. Complementaire producten, samen verpakt, vaak tegen een goedkopere prijs of met een leuk extraatje.
Dringend nieuwe klanten nodig? Probeer dit!
Misschien ben je net opgestart en heb je nog een volledige agenda te vullen of misschien merk je dat het in bepaalde periodes in het
Let op voor “wurgcontracten”
Het valt me op dat ik de laatste jaren steeds meer ondernemers tegen kom die hun beklag doen over een of ander (wurg)contract dat ze
Mijn mening over 1 euro per minuut
Het vragen van €1 per minuut voor je behandelingen. Iedereen heeft er wel een mening over. De een is voor en wil zoveel mogelijk collega’s
Relaxed blijven in een drukke periode
De maanden mei en juni zijn traditioneel voor veel salons best drukke periodes. Denk maar aan alle communies, lentefeesten en natuurlijk de bruiden. Met het
Producten prijzen, ja of nee?
Kleef je nu een prijs op je verkoopsproducten in je salon of zwijg je er helemaal over? Het is al jaren een punt van discussie
4 Grootste fouten bij Facebook-advertenties
Een advertentie op Facebook of Instagram. Wanneer je het goed aanpakt kan het een enorme bron zijn voor naamsbekendheid, nieuwe klanten en productverkoop. Het is
Zo stel je slimme doelen
Ik vertelde het al vaker, zonder een doel ben je zoals een ongeleid projectiel. Je doet maar wat. Een doelstelling zorgt voor motivatie en wijst
Hoe beslis je het best over een investering?
Ik krijg vaak de vraag wanneer het slim is om te investeren in bijvoorbeeld een nieuw toestel, interieur of productlijn. Ik zie ook regelmatig dat
Waarom kiezen voor jezelf zo moeilijk is
Heb je het gevoel dat je zelf altijd op de laatste plaats komt? Dat je energieniveau zakt en je er maar niet aan toe komt
Waarom het slecht nieuws is als andere salons je volgen op social media
Je hebt ze vast al zien passeren, de oproepen in Facebookgroepen voor kappers en schoonheidssalons waarin wordt gevraagd om elkaar op Facebook en Instagram te
Lenteschoonmaak voor je business
In de lente begint het bij iedereen wel eens te kriebelen om de winter weg te schrobben en een lentefris huis in de plaats te
3 Redenen waarom je het gevoel hebt dat je werkt voor 0 euro
Heb je het gevoel dat je agenda wel vol staat, maar dat je er op het einde van de maand financieel niets aan overhoudt? Dan
5 Signalen van een naderende burn-out
Héél veel ondernemers kampen met burn-out klachten. Een tijdje geleden schreef ik in dit artikel waarom ondernemen mentaal zwaar kan zijn en ik kreeg gigantisch
3 Dingen die je klant nodig heeft om een product te kopen
Ik vertel het vaak in mijn verkooptraining. Op een goede manier productadvies geven heeft voor een groot deel te maken met het begrijpen van de
De 3 eerste stappen voor het maken van video’s
Sinds ik een aantal jaren geleden gestart ben met het maken van video’s krijg ik dikwijls de vraag over het waarom en hoe. Het waarom
Motivatievideo: Waar wacht je op?
Er bestaat niet iets zoals “het ideale moment”. Wanneer je daarop wacht om bepaalde acties te ondernemen, kan je nog lang wachten. Zijn er dingen
Je minder aantrekken van anderen
Lig jij wel eens wakker van wat anderen (familie, vrienden of klanten) van je denken? En heb je het gevoel dat je daardoor je bedrijf
Waarom alle “SALE”-borden rood zijn, de invloed van kleuren in verkoop
We hebben ze allemaal al gezien tijdens een dagje shoppen, grote borden bij de kledingwinkels om een “Sale” of korting aan te kondigen. Maar is
Stap voor stap: een brandboard maken voor jouw salon
Ik had het al vaker over branding. Branding of “een merk maken” van je salon is een belangrijke stap in marketing. Dat wil ook zeggen
Moet je klant opgevoed worden?
“Vicky, hoe ga ik om met lastige klanten? Kan ik klanten opvoeden?” Ik denk dat ik deze vragen wel wekelijks krijg. Altijd vanuit een bepaalde
Wanneer start je met het geven van een loon (en hoeveel?)
Jezelf een loon geven als ondernemer, ik vind het een doodnormale zaak. Voornamelijk omdat dat net een van die dingen is waar je financieel meer
Waarom ondernemen mentaal zwaar kan zijn
Het MOET wel de formule voor geluk zijn, je eigen uren bepalen, iets nieuws op eigen houtje uit de grond stampen, je eigen baas zijn,
3 trucjes die supermarkten gebruiken om je meer te laten kopen
Supermarkten zijn zo ingericht om jou als klant zoveel mogelijk in de verleiding te brengen om dingen aan te kopen (die je vaak niet nodig
De ultieme Hashtag-gids voor salons
Een mooie foto of video is de start van een goede Instagrampost. Wanneer je die foto online wil plaatsen horen daar ook een beschrijving en
4 Tips voor een succesvol 2019
Het is officieel, 2019 staat nu écht voor de deur. En bij een nieuw jaar horen steeds goede voornemens en nieuwe plannen. Zowel voor jezelf
Hoe verander je een gewoonte in 3 stappen
Met het nieuwe jaar voor de deur hebben we stiekem allemaal wel een of ander goed voornemen in ons achterhoofd. Iets wat we graag willen
Is Social Media écht iets voor mijn salon?
Wanneer we het over social media hebben krijg ik al eens de vraag: “Werkt dat nu écht?” of “Kan je er echt meer klanten of
Adventskalender: 24 Businesstips tot Kerst
Je kent ze vast wel, de adventskalenders. Op 1 december doe je het eerste vakje open (met vaak een lekker chocolaatje, gadget of beautyproduct) en
Een cashflowplanning hoe doe je dat?
Ik merk dat het voor veel ondernemers lastig is om een bepaalde balans te vinden op het gebied van budget. Het kan bijvoorbeeld zijn dat
Wanneer is het genoeg?
Ik kom steeds vaker ondernemers tegen die al een tijdje bezig zijn en de initiële zakelijke doelen bereikt hebben. Daardoor kan je al eens met
De 3 meest gestelde vragen over het maken van video’s
Ik plaats ondertussen al een aantal jaar trouw elke 14dagen een video online. Sindsdien merk ik dat ik meer en meer vragen krijg over die
3 Redenen waarom je nu minder producten verkoopt dan je eigenlijk zou kunnen
Tijdens coaching vraag ik altijd naar de verkoop van producten en hoeveel % van de totale omzet die inneemt. En vaak krijg ik daar een
Hoe ga je om met tegenslag in je salon?
Succes bereiken én behouden met je zaak is niet altijd even makkelijk. Iedere ondernemer heeft wel eens een periode in zijn carrière waarbij hij of
Salon in de kijker: By Nina
In de video van deze week wil ik jullie weer inspireren met een salon in de kijker. Nina startte op haar 19de haar beautysalon en
Omgaan met klachten deel 2: Slechte online reviews
In mijn vorige artikel had ik het over hoe je op een professionele manier om kan gaan met klachten. Na de verschijning van die blog
Marketingtip: De verjaardag van je klanten
Tegenwoordig is beleving in je salon steeds belangrijker voor je klant. Maar die beleving ook tot bij je klant thuis brengen is een echte win-win.
Stappenplan: Omgaan met klachten
Niemand krijgt graag een klagende klant op zijn dak. En toch gebeurt het in elk salon weleens dat er klanten ontevreden zijn en dat ook
3 Tekenen dat het tijd is om je prijzen te verhogen
De prijzen van je diensten zijn vaak een punt van discussie en onzekerheid. Een van de vragen die ik dikwijls krijg is “Wanneer verhoog ik
Tijd besparen? Werk sneller met deze tips
Dat je prioriteiten moet stellen om je tijd goed te managen dat weet je waarschijnlijk wel. Maar de taken die dan bovenaan je prioriteitenlijstje staan
3 Tips om impulsaankopen te stimuleren
Impulsaankopen zijn (vaak kleine) aankopen die de klant op voorhand niet had gepland. Het zijn kleine extraatjes naast je “normale” productverkoop. Maar omdat vele kleintjes
5 Extra marketing-ideetjes
In een vorig artikel vertelde ik je wat meer over hoe je marketing voor je salon kan aanpakken en ik gaf je er 3 ideetjes
7 Tekenen dat jij een geboren ondernemer bent
Voel jij je een zelfstandige of voel jij je een echte ondernemer? Ja hoor, er is écht een verschil! Ik leg je in deze video
Grenzen stellen in 3 stappen
Heb jij het net als veel ondernemers moeilijk met het stellen en bewaken van je grenzen? En is het voor jou en daardoor ook voor
De 6 soorten bezwaren
Voor veel ondernemers is het moeilijkste onderdeel van elk adviesgesprek het overwinnen van de bezwaren van de klant. Het maakt niet uit of je een
Influencers, hoe werkt dat?
Je hebt zeker al eens gehoord of gelezen over “Influencers”. Maar wat doen die nu juist en hoe kan je marketing via influencers inzetten voor
Marketing voor je salon, hoe pak je dat aan? + 3 Ideetjes
Elk salon heeft wel drukke momenten en perioden waarin de agenda minder vol staat. Het wordt pas een probleem als het verschil tussen pieken en
3 Foute geldovertuigingen
Wanneer ik workshops geef of tijdens een persoonlijke coaching met ondernemers praat over geld. Dan merk ik dat er heel vaak dezelfde overtuigingen en valkuilen
Stappenplan: Chaos in je hoofd? Zo blijf je productief bezig.
Iedereen heeft wel eens een moment waarop het lijkt dat je hoofd op ontploffen staat. Je hebt zoveel taken te doen, misschien is er wel
Dit is waarom klanten kopen: Dé 6 koopmotieven
Wanneer iemand beslist om een product of dienst al dan niet aan te kopen dan heeft die daar een bepaald motief voor. Er zijn in
3 Copywriting tips voor teksten die beter gelezen worden
Wanneer je een tekst nodig hebt voor je website of je folder, kan je beroep doen op een professional (een copywriter), een soort woordkunstenaar die
3 Ondernemersvalkuilen bij saloneigenaren
Elke ondernemer loopt in z’n ondernemerscarrière tegen een aantal obstakels aan. Valkuilen die je tegenhouden om nog verder te kunnen groeien. In deze video bespreek
4 Tips om een burnout te voorkomen
We leven in een tijd waarin er veel druk op onze schouders wordt gelegd. Zeker als ondernemer wordt er van je verwacht dat je 1001
Salon in de kijker: Brows & Brush
Een tijdje geleden deed ik via Facebook een oproep naar unieke salons waar ik eens mocht langskomen voor een interview. Een van de salons die
Je salon verhuizen? Zo pak je dat aan.
Misschien ben je wel van plan om binnenkort te verhuizen. Omdat je huidige locatie te klein geworden is, omdat je van een huurpand naar kopen
5 Tips om meer uit Instagram te halen
Wanneer je Instagram op een goede manier inzet kan het echt wel een ideaal middel zijn voor het aanspreken van nieuwe klanten én om te
3 Manieren om op te laden wanneer “vakantie even niet past”
Ken je dat? Je bent moe en de bomvolle week is nog maar net weer begonnen. Je hebt dringend nood aan wat rust en tijd
4 Tips om te sparen als ondernemer
Ik raad elke ondernemer aan om een noodspaarpotje te voorzien. Een spaarrekening waar je gebruik van maakt wanneer alles even tegen zit. Maar zo een
Een mailing verzenden? Dit zijn goede openings- en klikpercentages
E-mailmarketing is nog steeds een goede manier om je klanten te bereiken. Met de meest courante programma’s waarmee je in bulk mails kan verzenden kan
Wat is succes?
Succes; een woord dat ik zelf best vaak gebruik. Iedereen wil een succesvolle zaak, een succesvolle relatie en een succesvol leven. Maar wat is succes
4 Tips voor meer zelfvertrouwen
Als ondernemer moet je beslissingen nemen, jezelf in de markt zetten en liefst ook producten en diensten verkopen. Daar heb je best wel wat zelfvertrouwen
5 Tips voor een goede website
Een website is een van de belangrijkste elementen voor je marketing. Klanten kunnen er rustig wat meer over jou en je salon te weten komen
GDPR Wat?
Je hebt het vast al voorbij zien komen. Op 25 mei 2018 treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of General Data Protection Regulation (GDPR) in
Financiële valkuilen bij startende ondernemers
Als (startende) ondernemer heb je heel veel aan je hoofd. Zo ook je financiën. Helaas is dat stukje voor veel ondernemers een saaie bezigheid die
Stimuleer je productverkoop met deze 3 snelle tips
Het verkopen en adviseren van producten blijft voor veel kappers en schoonheidsspecialisten een struikelblok. Af en toe een kleine boost is dan wel eens welkom.
Wat je aandacht geeft, groeit
Je hebt van het gezegde “Wat je aandacht geeft, groeit” vast en zeker al gehoord. Het is een uitspraak waar ik erg in geloof. Want
3 Meest gestelde vragen over Business in Barcelona
Yes! 2018! Het jaar waarin we voor het eerst op afzondering gaan met super gedreven ondernemers om 4 dagen te focussen op de groei van
De eindejaarsperiode: Tijd voor reflectie en plannen!
Aaaah de eindejaarsperiode. Waarschijnlijk een van de drukste tijden in jouw salon maar voor velen ook de tijd om even terug te denken aan het
Tips om inactieve klanten terug te winnen
Het kan al eens gebeuren dat bepaalde klanten al een tijdje niet meer bij jou over de vloer zijn geweest. Daar kunnen verschillende redenen voor
Doe jij al aan maatschappelijk verantwoord ondernemen?
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) of duurzaam ondernemen is steeds belangrijker aan het worden. Als ondernemer heb je niet enkel de verantwoordelijkheid om je eigen zaak
3 Last minute kerstideeën voor je salon
Nu de laatste (en vaak drukste) maand van het jaar is aangebroken, is het belangrijk om alles te halen uit je marketing en verkoop. Daarom
Wanneer neem je een (eerste) werknemer aan?
Als ondernemer doe je alles zelf. Het werk met klanten, de boekhouding/administratie, marketing plannen, bestellingen… Kortom het is normaal dat je je soms al eens
3 Excuses waarom je zaak niet groeit
Ik praat dagdagelijks met ondernemers over de groei van hun zaak. We hebben het dan wat goed gaat en wat niet. En bij die gesprekken
Financiële gewoontes van succesvolle ondernemers (deel 2)
In dit artikel vertelde ik je over enkele goede geldgewoontes van succesvolle ondernemers. Ook in dit tweede deel geef ik een aantal tips over wat
Tips om je taken af te werken
Steeds meer ondernemers kampen met het gevoel dat hun takenlijst nooit af lijkt te raken. Dat is lastig want het zorgt voor een gevoel van
Financiële gewoontes van succesvolle ondernemers (deel 1)
Het managen van “geld” is iets wat ik vrij serieus neem. Ik kom vaak ondernemers tegen die niet echt bezig zijn met wat er binnenkomt
3 Tips om je voor te bereiden op de feestdagen
2017 Is voorbij gevlogen. Plots zijn we eind oktober en zitten we weer volop in de voorbereidingen voor de feestdagen. Althans, dat hoop ik toch.
4 Tips voor het beter inzetten van Instagram
Met zijn wereldwijd 700 miljoen maandelijks actieve gebruikers is Instagram naast Facebook hét social media kanaal. Meer en meer beauty- en lifestyle ondernemers hebben dan
Hoe weet je of je goed bezig bent?
“Ben ik goed bezig?” Een vraag die ik dikwijls hoor. Vaak in combinatie van een onzekere uitdrukking. “Goed bezig zijn” is relatief. Het hangt af
3 Redenen waarom je verkoopstrategie niet werkt
Verkoop, het blijft bij veel salons een heikel punt. En bepaalde dingen lopen fout uit een angst om te verkopen. We willen de klant toch
Hoe gebruik je een businessplanner?
Bullet journals en planners zijn weer helemaal in. Meer en meer ondernemers maken ook opnieuw gebruik van een papieren planner voor het bijhouden van doelstellingen
Tips om no-shows te verminderen
Elk salon krijgt er vroeg of laat helaas wel eens mee te maken. Een No-show of een klant die niet op zijn of haar afspraak
Is jouw website wettelijk in orde?
Vorige week hoorde ik op de radio dat maar liefst 3 op de 4 Belgische websites niet in orde is volgens de wetgeving. Ik dacht:
5 Tips om goed over te komen in een video
Video is de dag van vandaag niet meer weg te denken uit een marketingactieplan. Er zijn dan ook steeds meer en meer ondernemers die zich
3 Meest voorkomende geldangsten van ondernemers
Angst, ik heb het er al enkele keren in video’s en artikels over gehad. Het is heel normaal dat je je als ondernemer al eens
5 Tips voor meer charisma
Charismatische mensen lijken het allemaal te hebben. Door hun manier van communiceren zijn ze vooral heel prettig om naar te luisteren en maken ze dus
Assortiment uitbreiden? Waarom wel en waarom niet.
Ik hoor al eens: “Ik wil meer omzet uit verkoop halen dus ik neem die en die productlijn er nog bij”. Klinkt misschien logisch want,
Tips om consequent richting je doel te werken
Wanneer je een bepaald doel voor ogen hebt, wat dan ook, op werk of privé vlak. Vaak horen daar taken of acties bij die je
4 Tips voor een nieuwsbrief die wél gelezen wordt.
Oké, ik geef toe, een nieuwsbrief of e-mailcampagne klinkt niet zo sexy als social media. Maar het werkt wel nog steeds om on top of
De statistieken van Instagram lezen
Wanneer je een bedrijfsprofiel hebt op Instagram, heb je ook het bijkomende voordeel van de statistieken. Uit deze statistieken kan je namelijk erg veel informatie
3 Ondernemerstypen die niet zullen slagen
Als ondernemers zetten we dagdagelijks verschillende petjes op. We zijn goed in het hoog houden van verschillende ballen tegelijk en uiteraard verwachten we dat daar
Concurrentie is voor sissies
Ik ken maar weinig sectoren waar zo fel gekeken wordt naar concurrentie dan de beauty- en lifestyle sector. Dat komt natuurlijk omdat er heel veel
Stop met deze 4 dingen op sociale media
Er zijn een aantal ongeschreven regeltjes in de wereld van sociale media. Regelmatig afwijken van die regeltjes wil ook zeggen dat je volgers, likes en
3 Dingen die in je agenda zouden moeten staan
Staat je agenda propvol afspraken en doe je je administratie en marketingacties snel snel tussendoor of ’s avonds? Heb je het gevoel dat je vaak
Angst om te verkopen? Zo kom je er van af.
De maanden mei en juni zijn voor veel salons drukke maanden met vaak (over)volle agenda’s. Dat is natuurlijk super fijn. Niets zo leuk als een
3 Gelddoelstellingen die je moet maken
Als ik het tijdens coachingsessies of workshops heb over geld, dan merk ik dat er toch nog steeds een soort van taboe rond hangt en
Meer mannelijke klanten? Dat doe je zo!
Met Vaderdag voor de deur wil ik het eens hebben over de mannelijke salonklant. Met een markt die zich meer en meer richt op mannen
Korting voor familie en vrienden?
Een tijdje geleden kreeg ik de vraag hoe je moet omgaan met vrienden en familie die bij je in het salon komen en misschien wel
De 4 beste websites voor gratis stockfoto’s
Foto’s die je gebruikt voor commerciële doeleinden mogen niet zomaar van internet geplukt worden. Dat komt omdat er op alle foto’s een auteursrecht en vaak
Vollere agenda? Stop dan met deze 3 dingen
Een volle agenda is voor de meeste saloneigenaren een belangrijke doelstelling. Toch merk ik dat dit voor velen niet zo evident is. Maar waarom doen
Hoe goed is jouw service nu echt?
Wanneer ik vraag waarom klanten naar je salon moeten komen hoor ik het vaakst: “Wij bieden een goede service”. Maar ja, wat is een goede
4 Mindset tips voor ondernemers
Als ondernemer moet je mentaal vaak sterk in je schoenen staan. Je maakt veel leuke dingen mee maar soms krijg je ook al eens een
Volle agenda maar geen geld? 3 Redenen!
“Ik heb het gevoel dat ik aan het einde van de maand, niks overhoud!”. Ik denk dat dit een van de grootste frustraties is van
Drie tips voor het verbeteren van je focus
Of je nu een toffe actie voor je klanten wil bedenken, posts op je social media-kanalen wil inplannen of op zoek gaat naar een nieuw
5 Random marketing ideeën
In deze inspiratievideo deel ik 5 marketingideetjes die je kan gebruiken bij het schrijven van je marketingplan voor jouw salon. Meer info over de
Hoe weet je of een nieuw product/dienst zal aanslaan?
Zowel in België als Nederland is de maand maart weer dé maand van de voorjaarsbeurzen. Merken en hun distributeurs slaan je met de laatste nieuwigheden
Hoe val je op in een overvolle sector?
De beauty- en lifestyle sector is een sector waar héél veel concurrentie is. Dat is op zich niet erg, ik geloof dat iedereen een plaats
Voldoe jij aan de verwachtingen van je klant?
Mijn vriend zegt me altijd: “Hoe minder je verwacht, hoe minder teleurgesteld of hoe blijer je achteraf zal zijn.” Niet direct mijn levensmotto maar het
De 4 elementen van een verkoopsgesprek
Wanneer je producten of diensten wil verkopen aan je klant, dan ga je je gesprek altijd in dezelfde volgorde voeren. Als je weet uit welke
Abonnementen in een salon?
Abonnementen, meer en meer bedrijven maken hier gebruik van. Denk maar aan sport, muziek, tv en zelfs voeding. Een abonnement afsluiten is dus niet meer
Waarom klanten (nog) niet kopen
Wanneer je een productadvies geeft aan je klant en die klant zegt nee, dan kan die nee veel verschillende redenen hebben. In deze video bespreek
3 Tips voor meer impulsaankopen
Naar aanleiding van de een verkoop per dag challenge geef ik deze maand elke week een verkooptip. Deze week wil ik het hebben over impulsaankopen
CHALLENGE: Een verkoop per dag
In de maand februari daag ik je uit om elke dag een product te verkopen. Het maakt niet uit wat voor type product, als je
6 Dingen die je emailcampagne moet bevatten alvorens je op verzenden klikt
Emails zijn nog steeds (ja ook met al die spam tegenwoordig) een zeer goede manier op je huidige en potentiële klanten op de hoogte te
Tips om werk en privé financiën gescheiden te houden
Ik merk maar al te vaak dat – vooral bij eenmanszaken- de scheidingslijn tussen zakelijk en privé financiën zo goed als onbestaande is. En dat
Stappenplan: Wat moet er in een businessplan?
Als (beginnende) saloneigenaar is het verleidelijk om je enkel bezig te houden met de creatieve en uitvoerende taken. Maar het is belangrijk om een solide
3 Goede voornemens voor 2017
Bij een nieuw jaar horen traditioneel ook goede voornemens. Daarom bespreek ik in deze video 3 goede voornemens die je absoluut moet maken om je
Werk en privé scheiden op Facebook
Je hebt het vast al eens meegemaakt, een klant stuurt je een vriendschapsverzoek op Facebook. Een tweestrijd in je hoofd want: “Ik wil graag mijn
Tips om makkelijker uit je comfortzone te stappen
Aaaah de comfortzone, heerlijk vertoeven daar. Maar helaas, wanneer je wil groeien (zowel op persoonlijk als op zakelijk vlak) is het nodig om die comfortzone
4 Tips voor een klantvriendelijk telefoongesprek
Het aantal telefoontjes dat je dagelijks krijgt is immens. Je kan het wat inperken door online afspraken te aanvaarden maar voor veel klanten blijft een
3 Eindejaarstips voor jouw salon
De laatste maand van het jaar komt er aan. Traditioneel is december voor veel salons de drukste maand van het jaar met een volle agenda
Komt een vaste klant plots niet meer? Hieraan kan het liggen…
De eerste indruk is heel belangrijk, de eerste keren dat een nieuwe klant bij je over de vloer komt doe je extra je best. Maar
Een marketingactieplan? Waar is dat goed voor?
Met het nieuwe jaar dat er aankomt is het belangrijk om te beginnen nadenken over je marketingplan. Doelen stellen, sterke en zwakke punten overlopen en
Plaats je prijzen op je website? + 3 Strategieën
Als het gaat over het plaatsen van prijzen op een website dan hoor ik vaak: “Ja maar wat als de concurrentie die prijzen dan ziet?”
Instagram challenge + 3 Instagram Tips
Na het succes van de Facebook-challenge eerder dit jaar, daag ik je uit om in de maand november elke dag iets op jouw Instagram te posten!
Checklist: Hoe kies je een goede boekhouder?
De meeste ondernemers werken samen met een boekhouder voor het bijhouden van de financiële kant van de zaak. Een boekhouder is een vertrouwenspersoon die je
4 ondernemerslessen die ik leerde van… mijn kat
Er zijn heel veel dingen die je als ondernemer al eens uit het oog durft te verliezen omdat het te druk is. Maar het zijn
3 Tips voor meer Facebook likes
Alhoewel het aantal likes op je pagina niet het belangrijkste getal is van je facebookpagina, voor (potentiële) klanten is het een eerste impressie van de
3 Ideeën om online afspraken te promoten
Het is al dikwijls genoeg bewezen dat online afspraken aanbieden aan je klanten vele voordelen heeft. Het zorgt niet enkel voor nieuwe klanten en klanten
Korting geven? Probeer dit eens…
Een van de vragen die ik het meest hoor is: “Moet ik korting geven?”. Mijn antwoord: “Soms”. Ik vind korting geven niet goed maar soms
Heeft je salon last van de puberteit?
Wanneer je salon groeit en je merkt dat er langere wachttijden zijn voor klanten of je krijgt de kans om een werknemer aan te werven,
Heb jij verkeerde geldovertuigingen?
Geld, het lijkt zo een zwaar onderwerp. Maar als ondernemer krijg je er dagelijks mee te maken. En uiteindelijk neem je als ondernemer ook een
Motivatievideo: Wat ik leerde van het schrijven van een boek
Tijdens het schrijven van mijn boek Succesvol Salon heb ik een aantal dingen geleerd over motivatie. In deze video wil ik je een echte motivatieboost
Hoe kan je Facebook-live inzetten voor jouw salon?
Een paar maand geleden kwam Facebook met zijn nieuwe feature: Facebook-live. Je kan daarmee letterlijk live videobeelden streamen naar jouw vrienden en fans. Ik heb
Omgaan met piekeren
Iedereen heeft al eens last van piekergedrag (jawel ik ook). Soms zelfs zo erg dat je er niet meer van kan slapen, je keuzes in
De 3 vragen die jouw home pagina moet beantwoorden
Dit artikel verscheen ook op kappersblog.nl De homepage van jouw website is meestal het allereerste wat jouw bezoekers te zien krijgen. Daar krijgen ze een
Waarom je nieuwe klanten aan je salon moet binden
Heb jij er al eens bij stilgestaan wat het je eigenlijk zou kunnen opleveren als al jouw nieuwe klanten ook een vervolgafspraak zouden maken en
Maak jij een van deze 3 fouten op Instagram?
Hoewel het krijgen van volgers op Instagram geen exacte wetenschap is, zijn er wel een aantal dingen die je kan toepassen om je Instagram-profiel aantrekkelijker
Omgaan met angst en twijfels
Iedereen voelt wel eens angst of twijfels over zichzelf of over het bedrijf. Maar als je dat toelaat dan zou dat je groei sterk kunnen
Niet consequent zijn kost je geld!
Tony Robbins zei het al “It’s not what we do once in a while that shapes our lives. It’s what we do consistently.” Maar vaak
Wat je klant écht wil kopen
Denk jij dat je klant bij jou behandelingen en producten koopt voor die items zelf? Dan heb je het grondig mis. In deze korte video
Je salon op “Google mijn bedrijf”
Google Mijn Bedrijf is een gratis dienst van Google waarbij je gegevens getoond worden op de resultatenpagina’s, Google Maps en Google+ zodat klanten je altijd
Hoe bepaal je de juiste prijs voor behandelingen?
Natuurlijk baseer je je voor het bepalen van een vraagprijs op een kostprijsberekening. Maar er zijn veel behandelingen waarbij je veel meer kan vragen dan
Slechte review gekregen? Zo ga je er mee om
In dit artikel vertelde ik al hoe belangrijk reviews zijn voor jouw zaak. Het is een online vorm van mond-tot-mond reclame en worden vaak gelezen
Wat is een hashtag?
De hashtag is niet meer weg te denken van sociale media. Je zal dat hekje met een woord of zin erachter vast al zijn tegengekomen.
3 Valkuilen bij het verkopen van producten
De verkoop van producten (of van duurdere behandelingen) kan voor een serieuze omzetstijging zorgen voor jouw salon. Dagelijks heb ik het wel over verkoop en
5 Symptomen die aangeven dat jij nood hebt aan een marketingstrategie
Consequent aan marketing werken is voor veel beauty-en lifestyle ondernemers moeilijk. Maar als je dat niet doet verlies je klanten en geld. In deze video
Blijf deze 7 dingen doen om jouw zaak te doen slagen
De factoren die ervoor zorgen dat jouw salon kans op slagen heeft komen bizar veel overeen met de factoren die een liefdesrelatie doen slagen. In
5 Tips om productiever aan jouw zaak te werken
Ik krijg vaak te horen dat het werken aan jouw salon veel tijd in beslag neemt. Daarom vertel ik je in deze video 5 tips
Vier vaderdag in jouw salon: Tips + Marketingplanning
Moederdag is nog maar nét achter de rug en hier ben ik al met de ideetjes voor Vaderdag. Dit jaar zetten we onze papa’s op
3 Tips om cashflowproblemen te voorkomen
Je hebt de indruk dat je nog maar net geld in je kassa hebt of daar ligt weer een stapel facturen te wachten? En ken
Werkt jouw marketing? Meten = Weten!
Denk jij dat de marketing voor jouw salon werkt? Of WEET jij dat de marketing voor jouw salon werkt? Ik zeg het vaak tijdens coachingsessies:
Moederdaginspiratie
Nog minder dan een maand en het is weer moederdag. Hoog tijd om jouw marketingmachine in gang te zetten. Maar wat ga je dit jaar
De psychologie van visuele marketing
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, dat heb je waarschijnlijk al heel vaak gehoord. En terecht! Het is niet zo dat een beeld meer
5 Investeringen die je helpen bij de groei van jouw zaak
Het lijkt misschien “gevaarlijk” om veel geld uit te geven aan de groei van jouw zaak. Zeker als je al enkele investeringen achter de rug
Maak van afspraak-reminders een échte marketingtool
Meer en meer salons sturen een sms’je om de klant aan zijn/haar afspraak te herinneren. Dat is goed want daardoor verlaagd het aantal no-shows. Meestal
Geef jouw zelfvertrouwen een boost
Zelfvertrouwen is niet weg te denken in ons dagelijkse leven. Wat jouw doel ook is (een bloeiende zaak opbouwen, gelukkig zijn in een relatie…), je
4 Ideeën voor in jouw marketingplan
Ik vind een goede marketingstrategie belangrijk. Het zorgt voor een gevoel van rust (want: niet meer snel snel nog iets in elkaar boksen voor moederdag
Facebook-challenge 2016! Doe je mee?
Vorig jaar organiseerde ik voor de eerste keer de Facebook-challenge. Heel wat onder jullie namen de uitdaging aan om een maand lang, elke dag iets
Het vertrouwen van klanten winnen
Het is simpel: als klanten jou niet vertrouwen wordt het wel héél moeilijk om producten te verkopen. En als potentiële klanten jou niet vertrouwen, dan
Meer verkopen zonder €-teken?
Soms komt het bij verkopen aan op de kleinste details. Een tijdje geleden kwam ik voorbij dit onderzoek van de universiteit van Cornell. Hierin wordt beschreven wat
3 Fabeltjes over succesvolle ondernemers
Je hebt ze vast al gelezen. Artikels over de dagelijkse gewoonten van de meest succesvolle ondernemers. Vaak staan hierin heel bruikbare tips maar af en
Checklist voor het begin van elke maand
Januari is voorbij GEVLOGEN! En op deze eerste dag van de maand februari leek het me leuk om je een aantal ideeën te geven van
3 Dingen waarvan klanten willen dat jij ze weet
Vaak zijn er dingen die klanten aan jou willen maar niet durven vertellen. Nochtans, feedback van jouw klanten is goud waard. Daardoor kan je jouw
Inspiratie voor de “Maand der liefde”
De feestdagen zijn amper voorbij of daar staat de volgende aan de deur. Valentijn is voor de retail de 2de belangrijkste dag. En ook al
4 Veelgemaakte fouten op sociale media
Bijna elk bedrijf is tegenwoordig wel op sociale media te vinden. De een al wat actiever dan de andere. Veel bedrijven maken dan ook op
Heb jij al een marketingplan voor 2016?
Welkom in 2016! Ik wens jou een enorm succesvol jaar toe, zowel op professioneel vlak als daarbuiten. Hopelijk heb je ook een aantal goede voornemens voor
5 Tips om jouw doelen te bereiken (in 2016) + Freebie!
Op het einde van het jaar maken we maar al te graag goede voornemens. Om die waar te maken kan je doelen stellen. Maar hoe
Heb jij het druk of ben je productief bezig?
Ik had de laatste tijd nogal wat te doen. Workshops en coaching geven, die voorbereiden, mijn agenda voor het nieuwe jaar plannen, artikels schrijven, video’s
3 Social media trends in 2016
2016 Is in zicht en daarbij horen natuurlijk ook altijd de nieuwe trendoverzichten van het komende jaar. Ik vertel jou in deze video 3 social
Een prijslijst hoeft er niet saai uit te zien
De laatste maand van het jaar breekt (bijna) aan. Traditioneel de drukste maand én de maand waarin wordt nagedacht over prijsverhogingen. Bij het verhogen van
Een mooie facebook-visual maken met Canva
Foto’s en visuals spreken op Sociale media vaak meer aan dan gewone tekst. In deze video geef ik je een introductie tot Canva.com, een gratis
Zo verkoop je meer cadeaubonnen
Ik hoor vaak dat cadeaubonnen niet zo goed verkopen als gehoopt. Daarom worden ze in veel salons een beetje op de achtergrond geschoven. “Klanten weten
Q & A: Is een website écht nodig?
Is een website écht nodig als je al een pagina hebt op Facebook? En als je dan toch een website laat bouwen (of zelf bouwt),
Waarom het goed is als mensen jou ontvolgen
Is het jou ook al eens opgevallen dat je af en toe een like op Facebook minder hebt? Verlies jij al eens een volger op
Overnight succes is bullsh*t!
Hoor jij ook verhalen van bedrijven die plots heel succesvol zijn? En van sommigen die beweren dat je in slechts enkele maanden tijd een bedrag
5 Tips voor een happy eindejaar in jouw salon
De dagen worden kouder en de eerste sneeuw is al gevallen. Hoog tijd om te denken aan het eindejaar. Typisch de drukste tijd in jouw
Niet te onderschatten: Reviews
Reviews of commentaren van klanten over jouw salon zijn een zwaar onderschat marketingmiddel. Reviews maken of kraken vaak de reputatie van jouw zaak en dat
5 Redenen waarom jouw website geen nieuwe klanten aantrekt.
Tegenwoordig is een eigen website voor jouw zaak niet meer weg te denken. Je eigen online stekje dient dan ook als uitvalsbasis voor andere sociale
Hoe breng je een prijsverhoging aan?
Als je jouw prijzen verhoogd, om welke reden dan ook, is het belangrijk dat je dit om een goede manier communiceert met jouw klanten zodat
10 Dingen die jouw zaak in 10 minuten boosten.
We hebben allemaal wel eens 10 minuutjes waarin we heel even “niets” te doen hebben. Bijvoorbeeld tussen 2 afspraken door. In plaats van tijdens die
Waarom jij geen nieuwe klanten aantrekt
Doe jij echt ALLES al om nieuwe klanten aan te trekken en vraag je je af waarom het niets oplevert? Dan komt het waarschijnlijk omdat
Vicky trakteert! 8 kant-en-klare FB berichten + WIN EEN GRATIS MINI COACHING
De 8 kant-en-klare Facebookberichten staan onderaan. En de winnaar is…. Sla deze 8 kant- en klare Facebook berichten op en plaats ze
De anatomie van een goed visitekaartje
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Een goed visitekaartje is een niet te onderschatten item. Het geeft meestal een eerste indruk van jouw zaak weer. Bijvoorbeeld als een van jouw klanten
Is marketing jouw favoriete onenightstand?
Het is rustiger in jouw zaak en je krijgt hogere facturen binnen, wat doe je? Actie ondernemen natuurlijk! Je plaatst iets op Facebook, misschien bedenk
2 Geldtips die je vandaag nog moet toepassen
Heb je het gevoel dat heel de financiële kant van jouw zaak jou stress bezorgt? Kijk dan snel naar deze video waarin ik 2 essentiële
5 Tips voor een briljante “over ons”-pagina op jouw website
Een pagina op jouw website waar je wat meer over jezelf vertelt kan de drempel voor nieuwe klanten verlagen. Mensen leren jou en jouw zaak
Bereik meer mensen op Facebook
Begin mei gaf ik het startschot van de Facebook-challenge. Ik daagde jullie uit om een maand lang elke dag iets op jullie Facebookpagina te posten. Ik had
Wat als het té rustig is?
Veel beauty- en lifestyle ondernemers krijgen te maken met periodes waarbij het héél druk is en in sommige maanden lijkt het alsof er niemand over
Challenge: De 6 maanden review
We zijn eind juni! Goh wat vliegt de tijd toch voorbij. Een half jaar geleden stelde ik nog mijn doelen op en nu zijn we
5 (Gratis) Online tools die elke Beauty – en lifestyle ondernemer nodig heeft!
1 Laat van jou horen met Mailchimp Met Mailchimp kan je eenvoudig en snel nieuwsbrieven sturen naar klanten. Zo kan je ze op de hoogte
Doe mee aan de Facebook-challenge!
In de maand mei daag ik jullie uit! Ik merk namelijk dat er heel veel beauty-en lifestylebedrijven een fanpagina hebben op Facebook (goed zo!) maar
Hoe ziet de ideale klantenkaart er uit?
Een tijdje geleden kreeg ik via mail een vraag: Beste Vicky, Ik denk er over om te starten met een klantenkaart. Mijn klanten vragen hier
Haal het maximum uit jouw beursbezoek
Binnenkort zijn er maarliefst 2 verschillende beurzen in België. De kappers leren de allerlaatste trends kennen op “The hair project” op 8 en 9 maart.
Maak komaf met laatkomers en no-shows
Elke saloneigenaar maakt het mee, klanten die systematisch te laat komen of zelfs gewoon niet komen opdagen! Het is frustrerend om te moeten wachten op
Het is nog niet te laat om Cupido naar jouw salon te halen
Valentijn is zo een van die “feestdagen” waarop heel veel last minute cadeaus worden gekocht. Het is dus zeker nog niet te laat om jouw
3 Veelgemaakte fouten bij e-mailmarketing
E-mailcampagnes zijn een fantastische manier om jouw klanten meer te vertellen over nieuwe producten, behandelingen of evenementen. Daarom bespreek ik met jullie 3 veelgemaakte fouten
Succesvol op Instagram met jouw salon
Als je nog niet beschikt over een Instagram-account maak er dan zo snel mogelijk een aan. Instagram is namelijk op korte tijd een heel populair platform
Het beste hulpmiddel om jouw doelen te bereiken.
Wie zijn doelen sneller wil bereiken moet die doelen visualiseren. Ons brein werkt namelijk met beelden in plaats van met woorden. Als ik begin te
Haal deze kerst het meeste uit jouw salon!
December is ongetwijfeld de drukste maand in jouw salon. Klanten, klanten, klanten en geen tijd voor marketing. Toch zijn de feestdagen een ideale periode
Wat willen jouw klanten?
Fantastische producten en een goede klantenservice, dat bieden we allemaal aan en dat is waarom klanten naar het salon komen toch? Denk nog maar eens na
5 Redenen waarom email nog steeds in jouw marketingplan past
Email, we krijgen er dagelijks een heleboel van binnen. Sommige mails zijn regelrechte spam wat de reputatie van een email de laatste tijd in het
Vooroordelen kosten geld
Klanten worden bij binnenkomst automatisch beoordeeld op hun voorkomen. Daar kan je niets aan doen, dat zit al in onze genen sinds de oertijd. We
Laat klanten sneller terugkomen naar jouw salon.
Door een drukke agenda en elke euro die twee keer omgedraaid alvorens uitgegeven wordt, rekken klanten steeds meer tijd tussen 2 afspraken. Een van de
10 Do’s en Don’ts op Facebook
Het is algemeen geweten, een Facebookpagina helpt je om jouw zaak bekender te maken bij jouw (potentiële) klanten. Maar gewoon een pagina online zetten is
3 Ideeën voor meer productverkoop
Dit artikel verscheen eerder op Beautybizz.be De productverkoop in jouw salon kan je al op een makkelijke manier verhogen door eens met een kritische blik
Wat zijn jouw doelstellingen?
Elke succesvolle ondernemer heeft duidelijke doelen nodig, eenvoudigweg “meer producten verkopen” volstaat niet. Wanneer je geen duidelijke doelen stelt blijft een succesvolle onderneming slechts een
Beter communiceren met jouw klanten
Jouw producten en diensten goed kunnen omschrijven is een ding, ook de manier waarop we die boodschap overbrengen is van cruciaal belang om een blijvende
Een “Selfie-Boost” voor jouw zaak
De Selfie, in 2013 door Van Dale verkozen tot het woord van het jaar. Ze beschrijven het als volgt: “Fotografisch zelfportret, vaak gemaakt met de
Heb jij al een website met responsive design?
In de laatste 12 maanden is de mobiel vriendelijke website( responsive) uitgegroeid tot een essentiële marketing tool voor salons en kleine bedrijven. In 2013 brachten
Vier jij Moederdag in jouw zaak?
Iedere tweede zondag in mei is het tijd om één van de belangrijkste personen in ons leven eens flink in het zonnetje te zetten. Met
Ben jij nog verliefd op jouw zaak?
Ik vergelijk ondernemen graag met een liefdesrelatie. Liefde is een werkwoord en ondernemen is dat ook. Wanneer je in een relatie niet meer elke dag
Meer verkopen met een doordachte winkelinrichting
Een goede winkelinrichting is belangrijk voor iedere beauty- en lifestyle-ondernemer. Het kan ervoor zorgen dat mensen eerder jou zaak binnenstappen en meer kopen. Een goede
Staan jouw Valentijnsacties al klaar?
Op 14 februari is het weer Valentijn. Iedereen ter wereld verklaart die dag de liefde aan elkaar. Veel bedrijven spelen hier op in en ook jij
8 x reageren op “te duur”
Wat moet je zeggen als de klant je product of dienst te duur vindt? Achter “te duur” kunnen veel redenen schuil gaan. Misschien heeft de
Stimuleer impulsaankopen voor meer omzet
Van kleins af aan loop ik rond in een bakkersfamilie die zichzelf constant moet heruitvinden om de verkoop te stimuleren en op te kunnen tegen
Ondernemen en zelfvertrouwen
Als ondernemer moet je behoorlijk wat zelfvertrouwen hebben om iets op te starten en risico’s te nemen. Dikwijls neem je beslissingen in je eentje en
4 Excuses om niet te netwerken
Netwerken is een uitstekende manier om je bedrijf te promoten en te laten groeien. Je krijgt er de mogelijkheid om met mensen uit verschillende sectoren
Hoe zit het met jouw klantenbeleving?
De beleving van je klanten verbeteren is iets waar je snel resultaat van ziet in je verkoopcijfers. De klant voelt zich beter begrepen en zal
Goede voornemens 2015
Goede voornemens, de ene maakt ze al eind november, de ander denkt er pas op 31 december om 23u59 aan. Stoppen met roken en enkele
Haal deze kerst het meeste uit jouw salon!
December is ongetwijfeld de drukste maand in jouw salon. Klanten, klanten, klanten en geen tijd voor marketing. Toch zijn de feestdagen een ideale periode
Wat willen jouw klanten?
Fantastische producten en een goede klantenservice, dat bieden we allemaal aan en dat is waarom klanten naar het salon komen toch? Denk nog maar eens na
5 Redenen waarom email nog steeds in jouw marketingplan past
Email, we krijgen er dagelijks een heleboel van binnen. Sommige mails zijn regelrechte spam wat de reputatie van een email de laatste tijd in het
Vooroordelen kosten geld
Klanten worden bij binnenkomst automatisch beoordeeld op hun voorkomen. Daar kan je niets aan doen, dat zit al in onze genen sinds de oertijd. We
Laat klanten sneller terugkomen naar jouw salon.
Door een drukke agenda en elke euro die twee keer omgedraaid alvorens uitgegeven wordt, rekken klanten steeds meer tijd tussen 2 afspraken. Een van de
10 Do’s en Don’ts op Facebook
Het is algemeen geweten, een Facebookpagina helpt je om jouw zaak bekender te maken bij jouw (potentiële) klanten. Maar gewoon een pagina online zetten is
3 Ideeën voor meer productverkoop
Dit artikel verscheen eerder op Beautybizz.be De productverkoop in jouw salon kan je al op een makkelijke manier verhogen door eens met een kritische blik
Wat zijn jouw doelstellingen?
Elke succesvolle ondernemer heeft duidelijke doelen nodig, eenvoudigweg “meer producten verkopen” volstaat niet. Wanneer je geen duidelijke doelen stelt blijft een succesvolle onderneming slechts een
Beter communiceren met jouw klanten
Jouw producten en diensten goed kunnen omschrijven is een ding, ook de manier waarop we die boodschap overbrengen is van cruciaal belang om een blijvende
Een “Selfie-Boost” voor jouw zaak
De Selfie, in 2013 door Van Dale verkozen tot het woord van het jaar. Ze beschrijven het als volgt: “Fotografisch zelfportret, vaak gemaakt met de
Heb jij al een website met responsive design?
In de laatste 12 maanden is de mobiel vriendelijke website( responsive) uitgegroeid tot een essentiële marketing tool voor salons en kleine bedrijven. In 2013 brachten
Vier jij Moederdag in jouw zaak?
Iedere tweede zondag in mei is het tijd om één van de belangrijkste personen in ons leven eens flink in het zonnetje te zetten. Met
Ben jij nog verliefd op jouw zaak?
Ik vergelijk ondernemen graag met een liefdesrelatie. Liefde is een werkwoord en ondernemen is dat ook. Wanneer je in een relatie niet meer elke dag
Meer verkopen met een doordachte winkelinrichting
Een goede winkelinrichting is belangrijk voor iedere beauty- en lifestyle-ondernemer. Het kan ervoor zorgen dat mensen eerder jou zaak binnenstappen en meer kopen. Een goede
Staan jouw Valentijnsacties al klaar?
Op 14 februari is het weer Valentijn. Iedereen ter wereld verklaart die dag de liefde aan elkaar. Veel bedrijven spelen hier op in en ook jij
Ondernemen en zelfvertrouwen
Als ondernemer moet je behoorlijk wat zelfvertrouwen hebben om iets op te starten en risico’s te nemen. Dikwijls neem je beslissingen in je eentje en
8 x reageren op “te duur”
Wat moet je zeggen als de klant je product of dienst te duur vindt? Achter “te duur” kunnen veel redenen schuil gaan. Misschien heeft de
Hoe zit het met jouw klantenbeleving?
De beleving van je klanten verbeteren is iets waar je snel resultaat van ziet in je verkoopcijfers. De klant voelt zich beter begrepen en zal
4 Excuses om niet te netwerken
Netwerken is een uitstekende manier om je bedrijf te promoten en te laten groeien. Je krijgt er de mogelijkheid om met mensen uit verschillende sectoren
Stimuleer impulsaankopen voor meer omzet
Van kleins af aan loop ik rond in een bakkersfamilie die zichzelf constant moet heruitvinden om de verkoop te stimuleren en op te kunnen tegen