fbpx

Alle artikels

Profit first, wat is dat?

Ik krijg regelmatig de vraag om even mee te kijken naar de financiën. Vooral omdat veel saloneigenaren worstelen met financiële stabiliteit, ondanks dat de agenda

Lees verder »

Boekhoudtalk: De BTW

Wanneer je een bedrijf runt, krijg je te maken met verschillende fiscale verplichtingen. Een van de meest voorkomende is de BTW, oftewel de Belasting over

Lees verder »

Maak van december wél een topmaand

November was een uitdagende maand voor veel kappers en schoonheidssalons. Minder afspraken, last-minute annuleringen en agenda-veranderingen hebben hun tol geëist op de omzet. Maar laten

Lees verder »

Wanneer kan je investeren?

Als ondernemer wil je groeien met je zaak. En bij groeien komen ook investeringen kijken. Een nieuw interieur, toestel, product… Een investering kan altijd wel

Lees verder »

Nieuwe Instagram updates

Instagram begint voor steeds meer salons een betrouwbare partner te worden als het gaat over het aantrekken van nieuwe klanten of productverkoop. Maar om Instagram

Lees verder »

Bye Bye uitstelgedrag

Ken je dat, dat je een (vaak lastige) taak zoals administratie en marketing voor je uit blijft schuiven? Je zegt dan: “Goh, nu is het

Lees verder »

5 Marketing-ideetjes

Ik merk dat bij de meeste salons de eerste drukte na de lockdown wat gaan liggen is. En daar waar veel salons klanten hebben bijgekregen,

Lees verder »

Werken aan je zaak?

In huidige turbulente Corona-tijden zijn velen onder ons genoodzaakt om toe te kijken hoe de agenda leegloopt. In België moeten salons zelfs sluiten in het

Lees verder »

Verkoop jij vanuit je hart?

Denk jij bij het verkopen van producten ook aan die typische “gladde” verkopers die je iets willen aansmeren? Niet moeilijk dat je daardoor huiverig staat

Lees verder »

Luiheid vs. Ondernemen

Lui zijn of met andere woorden écht tijd voor jezelf maken en niets doen zou je niet zo direct linken aan een goede ondernemer. Toch

Lees verder »

Wanneer is het genoeg?

Ik kom steeds vaker ondernemers tegen die al een tijdje bezig zijn en de initiële zakelijke doelen bereikt hebben. Daardoor kan je al eens met

Lees verder »

De 6 soorten bezwaren

Voor veel ondernemers is het moeilijkste onderdeel van elk adviesgesprek het overwinnen van de bezwaren van de klant. Het maakt niet uit of je een

Lees verder »

3 Foute geldovertuigingen

Wanneer ik workshops geef of tijdens een persoonlijke coaching met ondernemers praat over geld. Dan merk ik dat er heel vaak dezelfde overtuigingen en valkuilen

Lees verder »

Wat is succes?

Succes; een woord dat ik zelf best vaak gebruik. Iedereen wil een succesvolle zaak, een succesvolle relatie en een succesvol leven. Maar wat is succes

Lees verder »

GDPR Wat?

Je hebt het vast al voorbij zien komen. Op 25 mei 2018 treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of General Data Protection Regulation (GDPR) in

Lees verder »

5 Tips voor meer charisma

Charismatische mensen lijken het allemaal te hebben. Door hun manier van communiceren zijn ze vooral heel prettig om naar te luisteren en maken ze dus

Lees verder »

Abonnementen in een salon?

Abonnementen, meer en meer bedrijven maken hier gebruik van. Denk maar aan sport, muziek, tv en zelfs voeding. Een abonnement afsluiten is dus niet meer

Lees verder »

Omgaan met piekeren

Iedereen heeft al eens last van piekergedrag (jawel ik ook). Soms zelfs zo erg dat je er niet meer van kan slapen,  je keuzes in

Lees verder »

Wat is een hashtag?

De hashtag is niet meer weg te denken van sociale media. Je zal dat hekje met een woord of zin erachter vast al zijn tegengekomen.

Lees verder »

Moederdaginspiratie

Nog minder dan een maand en het is weer moederdag. Hoog tijd om jouw marketingmachine in gang te zetten. Maar wat ga je dit jaar

Lees verder »

Wat willen jouw klanten?

Fantastische producten en een goede klantenservice, dat bieden we allemaal aan en dat is waarom klanten naar het salon komen toch? Denk nog maar eens na

Lees verder »

Vooroordelen kosten geld

Klanten worden bij binnenkomst automatisch beoordeeld op hun voorkomen. Daar kan je niets aan doen, dat zit al in onze genen sinds de oertijd. We

Lees verder »

Wat zijn jouw doelstellingen?

Elke succesvolle ondernemer heeft duidelijke doelen nodig, eenvoudigweg “meer producten verkopen” volstaat niet. Wanneer je geen duidelijke doelen stelt blijft een succesvolle onderneming slechts een

Lees verder »

Goede voornemens 2015

Goede voornemens, de ene maakt ze al eind november, de ander denkt er pas op 31 december om 23u59 aan. Stoppen met roken en enkele

Lees verder »

Wat willen jouw klanten?

Fantastische producten en een goede klantenservice, dat bieden we allemaal aan en dat is waarom klanten naar het salon komen toch? Denk nog maar eens na

Lees verder »

Vooroordelen kosten geld

Klanten worden bij binnenkomst automatisch beoordeeld op hun voorkomen. Daar kan je niets aan doen, dat zit al in onze genen sinds de oertijd. We

Lees verder »

Wat zijn jouw doelstellingen?

Elke succesvolle ondernemer heeft duidelijke doelen nodig, eenvoudigweg “meer producten verkopen” volstaat niet. Wanneer je geen duidelijke doelen stelt blijft een succesvolle onderneming slechts een

Lees verder »